Versetul zilei

6 iunie 2014

Mai este nevoie azi de Duhul Sfant?

Ne apropiem de una dintre cele mai mari si cele mai insemnate sarbatori, mai ales din viata crestinilor penticostali, insa cred si afirm cu tarie ca aceasta sarbatoare TREBUIE sa aibe aceeasi insemnatate in viata fiecarui crestin, fie el din orice denominatiune.
"Ziua cinzecimii" sau "Pogorarea Duhului Sfant", este sarbatoarea care marcheaza infintarea primei biserici de crestini. Cinzecimea este una din lucrarile supranaturale ale lui Dumnezeu, iar de acesta lucrare au parte doar acei care cred cu tarie.
O mare parte cred, ca odata cu botezul in apa si marturisirea credintei sale, si Duhul Sfant si-a lasat amprenta si pecetea in viata sa. Da, in parte este adevarat ca odata cu incheierea legamantului cu Hristos, ai acceptat toata Trinitatea, TATAL, FIUL si DUHUL SFANT, insa de la acceptare si pana la activitatea pe care Duhul Sfant o face in viata unui crestin, intervine acest botez al Duhului, despre care ni se vorbea inca in cartea prorocului Isaia
Căci voi turna ape peste pământul însetat şi râuri, pe pământul uscat; voi turna Duhul Meu peste sămânţa ta şi binecuvântarea Mea, peste odraslele tale, şi vor răsări ca firele de iarbă între ape, ca sălciile lângă pâraiele de apă, iar prorocul Ioel vine si intareste ceea ce Isaia spunea:  După aceea voi turna Duhul Meu peste orice făptură; fiii şi fiicele voastre vor proroci, bătrânii voştri vor visa vise, şi tinerii voştri vor avea vedenii.
Chiar şi peste robi şi peste roabe voi turna Duhul Meu în zilele acelea.Ioel 2:28-29
Si in cartea Ezechiel, Dumnezeu  ne vorbeste despre acest Duh care va fi turnat in vremurile din urma,
Şi vor şti că Eu sunt Domnul Dumnezeul lor care-i lăsasem să fie luaţi prinşi de război între neamuri şi care-i strâng iarăşi în ţara lor; nu voi mai lăsa pe niciunul din ei acolo şi nu le voi mai ascunde faţa Mea, căci voi turna Duhul Meu peste casa lui Israel, zice Domnul Dumnezeu.”
De dimineata, venind inspre birou, auzeam la radio o emisiune despre unul din darurile Duhului Sfant: INTELEPCIUNEA DUHOVNICEASCA. La un moment gazda emisiunii a facut o afirmatie si chiar a subliniat-o:"daca ne imaginam ca putem avea o viata de crestin fara prezenta Duhului Sfant si fara plinatatea Lui in noi, ne inselam", si este foarte adevarat.
Cat de important este Duhul Sfant? Despre El vorbea si Ioan Botezatorul:
"Cât despre mine, eu vă botez cu apă, spre pocăinţă; dar Cel ce vine după mine este mai puternic decât mine, şi eu nu sunt vrednic să-I duc încălţămintea. El vă va boteza cu Duhul Sfânt şi cu foc". Insasi Domnul Isus cand s-a inaltat la cer, a spus ucenicilor sa nu se departeze din acel loc si le-a fagaduit ca va trimite o Putere de Sus care ii va insoti si ii va calauzi in toate zilele, pana va reveni El.
Cand era Isus printre ei, nu aveau nevoie de un loctiitor al lui Isus care sa ii calauzeasca, pentru ca Isus era cu ei si  facea acest lucru, insa dupa inaltarea Lui la cer, nevoia de aceasta putere si nevoia de calauzire, Dumnezeu a anticipat-o si de-aceea a trimis Duhul Sau cel Sfant.
Un lucru este cert, in aceasta lupta pe care o avem de dus pe pamant, daca nu avem aceasta Putere nu vom reusi sa avem izbanda nici in cel mai mic lucru, nici in cea mai mica incercare sau lupta.
Duhul Sfant este Acela care ne da indrazneala in a-L marturisi pe Isus Hristos. 
Duhul Sfant este Acela care ne descopera pacatele din viata noastra si ne ajuta, ne da puterea necesara in a ne marturisi si a ne pocai.
Multi accepta pe Dumnezeu, accepta pe Isus Hristos ca Fiu al Sau, insa cea de-a treia persoana din Trinitate deseori nu mai este acceptata. M-am intrebat de ce oare?
Poate ca ar fi acceptat pana la un anumit nivel, acceptat sa imi dea putere, insa atunci cand vine vorba de a imi descoperi pacatul....aici multi nu-L mai accepta.
Trebuie sa intelegem ca si aceasta lucrare face parte din planul lui Dumnezeu si este spre binele nostru.
Daca nu ar fi Duhul Sfant la lucru in viata mea, m-as comporta si eu ca multi altii, as vorbi si eu ca multi altii, as face si eu ceea ce fac altii, etc, insa pentru ca Duhul Sfant este prezent in viata mea, Acesta nu-mi mai da voie sa ma port la fel, si-I multumesc Domnului pentru El.
Va dau un exemplu marunt care poate pe multi ii face sa zambeasca, insa eu cred ca merita sa-I dau lauda Domnului.
Trebuie sa recunosc ca am fost pasionata de moda mai tot timpul, nu exagerat din punctul de vedere al lumii, insa ca si crestina cred ca da. Si astazi uneori firea se lupta cu Duhul.Venind vara, intr-una din zile m-am imbracat mai..."de vara" cu o bluza zic eu, normala si ca mine poate ar fi zis multi, insa in momentul in care m-am uitat in oglinda "ceva" imi spunea ca nu este in regula si ca decolteul e cam indraznet. Mi-am vazut de treaba in continuare pana la vremea de plecare, insa in tot acel timp, acest gand nu imi dadea pace si in mintea mea se dadea o lupta,
 "sa merg asa....sau sa nu merg"
Firea mea spunea una, Duhul imi spunea alta...A fost o lupta, mi-am intrebat sotul ce parere are, numai ca el, avand o credinta mai mare, mi-a spus:" stiu ca Duhul lui Dumnezeu te va invata cum e bine sa mergi, eu doar ma rog", pentru ca intr-adevar este un om intelept si nimic nu vrea sa faca folosindu-si "autoritatea", fie ea chiar verbala. Dar asa cum spunea si el, Duhul Domnului ne invata cum trebuie sa fim, ce trebuie sa vorbim, asa ca pana la final....am mers imbracata "ca o crestina"(adica mi-am schimbat bluza)
Este un mic exemplu intamplat recent, insa in viata intampinam probleme mult mai mari si situatii diferite, in care daca ne lasam calauziti de fire si nu ascultam soapta Duhului...ratacim de pe cale si pierdem din vedere""TINTA".

Personal dau slava Domnului ca mi-a lasat un Mangaietor, un Calauzitor care ma invata, care imi da putere si care imi descopera pacatele pe care le fac, fie cu voia mea sau  fara voia mea.
Toti avem nevoie de aceasta calauzire!
Nu ai vrea si tu sa ai parte de o reimprospatare?
 Nu ai vrea si tu sa ai in viata ta un Calauzitor  si un Mangaietor?
Oricine-L poate avea, trebuie doar sa-L ceri Domnului.
Deci, dacă voi, care sunteţi răi, ştiţi să daţi daruri bune copiilor voştri, 
cu cât mai mult Tatăl vostru cel din ceruri va da Duhul Sfânt celor ce I-L cer!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu