Versetul zilei

25 aprilie 2014

Nu mintii!

Pastorul unei biserici s-a ridicat intr-o duminica dimineata  si a spus audientei:
"Dumnica viitoare voi predica despre minciuna. Ca pregatire pentru predica mea, as vrea sa cititi capitolul 17 din Evanghelia dupa Marcu"
Duminica urmatoare, pastorul s-a ridicat in picioare si a spus :
"Toti cei care ati citit capitolul 17, va rog sa ridicati o mana"
Atunci aproape fiecare mana din a
cea adunare a fost ridicata. Apoi predicatorul a spus:
"Foarte bine, VOI sunteti carora doresc sa le vorbesc astazi. Nu exista capitolul 17 in cartea lui Marcu"

In general crestini se feresc sa fac pacate "mai mari" (daca se mai feresc), insa minciuna  a fost considerata tot timpul  unul dintre pacatele mici.
Eh,  e doar o gluma la urma, urmei!
Numai ca in Apocalipsa 22:15 spune clar:
Afară sunt câinii, vrăjitorii, curvarii, ucigaşii, închinătorii la idoli şi oricine iubeşte minciuna şi trăieşte în minciună!
Iata asadar ca minciuna nu este asa cum credem noi.
Imi amintesc ca in urma cu ceva timp ii tineam morala micutului meu in aceasta privinta. Bineinteles, l-am prins cu mata in sac si incerca sa "ma tromboneasca" ca sa folosesc o expresie care nu pare asa mare pacat, numai ca orice am folosi, minciuna ramane tot minciuna si este pacat. Asa ca dupa o discutie in care incercam sa il fac sa inteleaga ca minciuna este un pacat foarte grav, foarte mirat imi spunea;
"pai nu se poate, pana la 18 ani e imposibil sa nu mint", ca si cum minciuna este acceptata pana la o anumita varsta...!
Problema aceasta a minciunii nu este doar la copii, ci si la oamenii de orice varsta. Odata prinsi de acest duh foarte greu mai poti sa te dezlegi.
Firea omului este indreptata numai inspre rau.
Psalmi 52:3
Tu iubeşti mai degrabă răul decât binele, mai degrabă minciuna decât adevărul.
Minciuna este un pacat care ne aduce in aceea stare incat ne pierdem viata vesnica.
Pe paginile Sfintei Scripturi avem atatea exemple care s-au folosit de minciuna ca sa scape din anumite situatii, insa la fel de bine am vazut si sfarsitul lor.
Daca citim pasajul din 2 Imparati cap. 5 o sa vedem minciuna, care de fapt a adus cu ea alta minciuna si Dumnezeu stie cate au mai fost. Biblia nu ne relateaza pe indelete, insa sunt convinsa, daca pe drumul sau Ghehazi s-ar fi intalnit cu cineva cunoscut si l-ar fi intrebat unde merge, cu siguranta ar fi impovizat el un raspuns, doar nu era sa spuna adevarul...pentru ca pacatul minciunii, aduce cu ea minciuna dupa minciuna.
Ghehazi, slujitorul lui Elisei, omul lui Dumnezeu, a zis în sine: „Iată că stăpânul meu a cruţat pe sirianul acela, Naaman, şi n-a primit din mâna lui ce adusese. Viu este Domnul, că voi alerga după el şi voi căpăta ceva de la el.” 
 Şi Ghehazi a alergat după Naaman. Naaman, când l-a văzut alergând după el, s-a dat jos din car ca să-i iasă înainte şi a zis: „Este bine totul?” El a răspuns: „Totul este bine. Stăpânul meu mă trimite să-ţi spun: „Iată că au venit la mine doi tineri din muntele lui Efraim, dintre fiii prorocilor; dă-mi pentru ei, te rog, un talant de argint şi două haine de schimb.”
Stăpânul meu mă trimite să-ţi spun - prima minciuna

După aceea s-a dus şi s-a înfăţişat înaintea stăpânului său. Elisei i-a zis: „De unde vii, Ghehazi?” El a răspuns: „Robul tău nu s-a dus nicăieri.”
„Robul tău nu s-a dus nicăieri.” - a doua minciuna
 Rezultatul minciunii: Ghehazi iese de la Naaman plin de lepra.
Daca mergem in Noul Testament ne amintim de Anania si Safira.
Ce i-a costat pe ei? Viata!
Traim intr-o lume in care a spune adevarul este de-a dreptul ceva anormal. Minciuna isi are locul de cinste, atat printre necredinciosi cat si pentre crestini.
Nimic intinat nu va intra in Imparatia lui Dumnezeu!
Credem noi oare ca si minciuna face parte din aceste pacate care ne impiedica sa intram  in Imparatia Sa?

Tare mult as vrea sa ne cercetam fiecare si sa vedem daca nu cumva inca sunt situatii in viata noastra in care folosim anumite modalitati pentru a scapa basma curata in anumite imprejurari? Modalitati care nu ii plac lui Dumnezeu?
Daca da, Domnul sa ne scape de acest duh, si Duhul Adevarului sa locuiasca in noi!
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu