Versetul zilei

9 octombrie 2016

Hrana ta zilnica!

9 OCTOMBRIE
Evrei 3.16-19; 4.1-7
Odihna lui Dumnezeu în cea de-a şaptea zi, după lucrarea din creaţie, a fost curând tulburată de păcatul omului. Şi, de utunci „până astăzi", lucrarea Tatălui şi cea a Fiului nu au încetat în vederea răscumpărării (loan 5.17). Învăţăm însă de aici că: 
1. Dumnezeu are întotdeauna în vedere odihna Lui.
 2. Aceasta este în viitor şi nu trebuie confundată cu restabilirea poporului în Canaan sub Iosua. Israel se va bucura de odihnă pe pământ în timpul mileniului, iar Biserica va gusta odihna în gloria cerească. 
3. Dacă Dumnezeu doreşte să împărtăşească odihna cu creatura Lui, nu toţi vor intra în odihnă, deoarece, ca odinioară în pustie, necredinţa (cap. 3.19) şi neascultarea (cap. 4.6b) închid accesul către promisiune.
 De altfel, loan 3.36 ne arată că acela care nu ascultă se confundă cu cel care nu crede. Pentru că, a face lucrarea lui Dumnezeu înseamnă a crede în Acela pe care L-a trimis El (loan 6.29). In mod regretabil, cu Israel a fost cum este şi cu mulţimile astăzi: „cuvântul pe care l-au auzit nu le-a folosit, nefiind amestecat cu credinţă..." (v. 2; citiţi Romani 10.17).
Astfel, ascultarea de Domnul ne permite să intrăm acum în lucrarea harului Său şi, de asemenea, ne pregăteşte să împărtăşim mâine odihna dragostei Lui (Ţefania 3.17).

Un comentariu:

  1. Că a ales Domnul Sionul şi l-a ales ca locuinţă Lui.
    "Aceasta este odihna Mea în veacul veacului. Aici voi locui, că l-am ales pe el.
    Roadele lui le voi binecuvânta foarte; pe săracii lui îi voi sătura cu pâine.
    Pe preoţii lui îi voi îmbrăca cu izbăvire şi cuvioşii lui cu bucurie se vor bucura.
    Acolo voi face să răsară puterea lui David, gătit-am făclie unsului Meu.
    Pe vrăjmaşii lui îi voi îmbrăca cu ruşine, iar pe dânsul va înflori sfinţenia Mea".
    (Ps.131.13-18)

    Şi Eu îţi zic ţie, că tu eşti Petru şi pe această piatră voi zidi Biserica Mea şi porţile iadului nu o vor birui.
    Şi îţi voi da cheile împărăţiei cerurilor şi orice vei lega pe pământ va fi legat şi în ceruri,
    şi orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat şi în ceruri.
    (Matei 16:18,19)

    Şi Se va odihni peste El Duhul lui Dumnezeu, duhul înţelepciunii şi al înţelegerii, duhul sfatului şi al tăriei, duhul cunoştinţei şi al bunei-credinţe.
    Şi-L va umple pe El duhul temerii de Dumnezeu. Şi va judeca nu după înfăţişarea cea din afară şi nici nu va da hotărârea Sa după cele ce se zvonesc,
    Ci va judeca pe cei săraci întru dreptate şi după lege va mustra pe sărmanii din ţară.
    Pe cel aprig îl va bate cu toiagul gurii Lui şi cu suflarea buzelor Lui va omorî pe cel fără de lege.
    (Isaia cap.11)

    Sufletul meu Te-a dorit în vreme de noapte, duhul meu năzuieşte spre Tine;
    căci când îndreptările Tale vor fi pe pământ, cei ce locuiesc lumea vor învăţa ce este dreptatea.
    (Isaia cap.26:9)
    Doamne, mâna Ta era ridicată, dar ei n-au văzut-o! Vor vedea râvna Ta pentru poporul Tău şi se vor ruşina.
    Şi focul hărăzit vrăjmaşilor Tăi îi va mânca!
    (Isaia cap.26:11)

    Căci: "Oricine va chema numele Domnului se va mântui".
    (Romani 10:13)

    „Te iubesc cu o iubire veşnică; de aceea îţi păstrez bunătatea Mea!” (Ieremia 31:3).

    Sărută-mă cu sărutările gurii tale, că sărutările tale sunt mai bune ca vinul.
    Miresmele tale sunt balsam mirositor, mir vărsat este numele tău; de aceea fecioarele te iubesc.
    Răpeşte-mă, ia-mă cu tine! Hai să fugim! - Regele m-a dus în cămările sale: ne vom veseli şi ne vom bucura de tine.
    Îţi vom preamări dragostea mai mult decât vinul. Cine te iubeşte, după dreptate te iubeşte!
    (Cântarea Cântărilor 1:1-3)

    RăspundețiȘtergere