Versetul zilei

25 martie 2013

Eu nu am fost atunci la Gabata !

Eu nu am fost atunci la Gabata
Cand greaua sentinta s-a dat
Dar stiu ca si eu, ca si tata
Il am ca stramos pe Pilat.

Eu nu am lovit nebuneste
Cu pumn noduros grosolan,
Dar stiu ca si-n mine zvacneste
Prin vene acelasi sange roman.

Eu n-am fost in gloata nebuna
Strigand: pe Baraba ales,
Dar suntem citati impreuna
La marele lumii proces.

Romani suntem astazi sub soare,
Nascuti din ai Romei soldati,
Si zic: decat alte popoare
Noi suntem mai mult vinovati.

Romanii pieira prin lume,
Cu scurgerea vremii s-au dus,
Iar noi le-am luat mindrul nume
Si sfanta credinta-n Isus.

O limba latina si dulce
Ne-a dat Dumnezeu sa vorbim,
Ca scrisul de-atunci de pe cruce
Usor sa-l putem citi.

Istoria bimilenara, un nume
Si-un crez comun ne-a pastrat,
Iar soarta cand fosta amara
Aceeasi tarie ne-a dat.

Si daca crestinii-n arena
Platira a lor sange ca pret
Sa nu inventam alte scene
Urmand stramosescul dispret.

Sa nu mai fim iarasi vrajmasul
Ce cuie in maini I-a batut,
Ci sa-l urmam pe sutasul
Intaiul roman ce-a crezut.

Romani din campia strabuna
Va-ntoarceti sub cruce-napoi,
Veniti, raspanditi Vestea Buna,
Fiti tari, Dumnezeu e cu noi !


                                                                Amin.
                                                         Autor: Marta Bergheaua

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu