Versetul zilei

3 februarie 2015

Tatal nostru!

De fiecare data cand spun rugaciunea Tatal nostru, imi este teama sa o rostesc toata, de fapt o anumita fraza imi da fiori pe sira spinarii si va spun de ce.

Tatal nostru care esti in ceruri
Sfinteasca-se Numele Tau
Vie Imparatia Ta, faca-se voia Ta
Precum in cer, asa si pe pamant.
Painea noastra cea de toate zilele
Da-ne-o noua astazi 
Si ne iarta noua greselile noastre 
Precum....................
Precum si noi  trebuie sa iertam gresitilor nostri 
Si nu ne lasa dusi in ispita 
Ci ne izbaveste de cel rau
Caci a Ta este Imparatia, puterea si slava,
                                                                               AMIN
Citind azi un editorial pe un blog legat de aceasta rugaciune, iarasi mi-am adus aminte de aceste cuvinte.
Oare nu mintim noi de fiecare data? Noi singuri ne cerem pedeapsa, "iarta-ma Doamne precum iert...."
Pai daca primesc iertarea dupa meritul meu....sunt cel mai nenorocit, desi Doamne, Tu imi ceri acest lucru, iar eu TREBUIE sa-l fac.
Doamne te rog ai mila...de mine, de noi....


  ...Sfinteasca Numele Tau si vie imparatia Ta  …o de-ar cobori Imparatia Ta la noi ce bine-ar mai fi ca noi de urcat acolo pare mai greu; si da-mi Doamne o dorinta puternica sa iti fac voia Ta - ca pe a mea am facut-o destul si uite unde am ajuns...
       Ma uit la Imparatiile pamintului…la stiri … si nu vad decit jale. Am emigrat din Romania in America cu un geamantan plin de sperante. Le-am uzat pe toate si am ajuns ca un cersetor care traieste de pe o zi pe alta – ca nimic nu-i trainic si nimic si nimeni nu e in afara pericolului , si nimeni nu e sigur de absolut nimic…asa ca te rog sa ne dai Tu piinea cea de toate zilele  mie si alor mei ca sa nu o cersim de la altii.
       Precum in cer asa si pe pamint…sa fie toate – nestricacioase si netulburate pentru vesnicie . Si cum ar fi oare  sa depindem numai si numai de Tine?
      Dar ca sa te poti apropia de noi, te rugam mai intii sa ne ierti greselile noastre. Doar ca Tu ne-ai pus o conditie pe care noi cu greu o putem implini. Suntem atit de invrajbiti unul cu altul Doamne, ca nu ne mai putem intelege nici in familii…si sintem intr-una miniosi, si nemultumiti. Ca sa spun “iarta-mi Doamne asa cum iert si eu altora”…inseamna sa ma blestem singura. Fara ajutorul Tau n-am sa pot sa ma iert nici eu pe mine insami daramite pe altii?! Si nu ma lasa prada ispitelor dupa care alerg…trage-ma departe de ele ca nu am nici destul discernamint si nici putere sa le rezist. Te rog sa ma izbavesti de cel rau…ca e mai turbat ca oricind ca stie ca nu mai are mult si stie ca va fi pedepsit - stie ce-l asteapta.
     Si Doamne, Tu care ai Imparatia si Slava, te rog fa-mi si mie parte de ele… 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu