Versetul zilei

20 februarie 2012

Alegeri si decizii gresite!

  Deseori in viata, oamenii sunt pusi  sa faca alegeri.Si cand spun alegeri, nu ma refer la alegeri, de a manca sau nu,de a merge la servici azi sau a ramane acasa.....ci ma refer la alegeri care iti pot marca viata,care iti pot schimba destinul ...alegeri care iti hotarasc VESNICIA.
  E uimitor sa stii ca iti poti alege vesnicia...dar e si mai uimitor sa stii ca ai sansa aceasta si totusi  refuzi,ba mai mult iti alegi o sentinta si o condamnare vesnica.
  Aseara mesajul pastorului Natanael Costea din grupul Speranta,a adus un mesaj din pilda fiului risipitor...si dorind sa impart si pe blog cateva din gandurile sale,mi-am notat cateva idei din mesajul sau.Imi place sa fac acest lucru,pentru ca imi raman scrise si din cand in cand rasfoiesc aceste notite....asta pentru ca,multimea problemelor din viata de zi cu zi , fac ca,memoria sa imi mai  joace feste....si atunci prefer sa imi notez.Nu stiu de vina o fi batranetea......poate....????
Luca 15:11-32
Imi place mult aceasta pilda ...de fapt imi place finalul ei.Alegerea finala care ii schimba destinul.
Daca citim doar in primele versete vedem cateva alegeri gresite pe care le-a facut acest tanar.
"Tata ,da-mi partea mea de avere ce mi se cuvine" vers.12
O alegere gresita: a cerut ceva inainte de a i se cuveni.
"Pleaca din casa tatalui sau" vers.13
Alta alegere gresita:  pleaca departe de tatal sau si de familie.
"Risipeste toata averea"vers.13
Din nou alege gresit: toata munca tatalui o risipeste intr-o clipa.
"Duce o viata destrabalata"
Continua sa faca alegeri din ce in ce  mai gresite,iar cand isi epuizeaza toate alegerile gresite,cauta  solutii de a iesi din impas...dar, din pacate,cauta singur . Vers.15
Din pacate solutia gasita de el nu a fost una prea fericita...la pazit de porci.
Ajuns in starea aceea josnica ,realizeaza ca solutia aleasa de el nu este cea mai buna si in sfarsit ii  vine in minte o idee,si din fericire este singura alegere buna pe care o face.
Vine inapoi la tatal sau,tatal il primeste,il accepta asa cum e,il curateste,ii pune haina cea noua si da o masa in cinstea lui 
Nu ii reproseaza nimic,din contra,il asteapta cu bratele deschise.
Cam aceasta este si imaginea omului si a Tatalui!
Facem alegeri gresite,cautam solutii singuri....dar in loc sa facem si noi, macar pe ultima suta ca acest fiu risipitor,sa alegem pocainta...noi persistam in alegeri si din pacate care mai de care mai proaste.Cautam rezolvari la noi,la oameni,la oricine...dar la Dumnezeu ...NU.
Tatal ne asteapta...asa cum suntem,nu ne reproseaza nimic,arunca in marea uitarii totul,iarta totul...si ne salveaza .
Nu este suficient sa ii cerem iertare...trebuie sa dorim sa fim si salvati !
Iertare fara  salvare.....nu ne ajuta la nimic!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu