13 DECEMBRIE
Apocalipsa 8.1-17
Cea de-a şaptea pecete se deschide cu un scurt răgaz. In timp ce unii îngeri se pregătesc să execute judecăţile, un alt înger (Hristos în Persoană) îndeplineşte funcţia de Mijlocitor (v. 3). Prin ceea ce El însuşi a suferit, Domnul Isus simpatizează cu credincioşii aflaţi în
încercare (Evrei 2.18; 4.15). In aceste vremuri apocaliptice, El va interveni în favoarea credincioşilor din necazul cel mare (cei din cap. 7). La rândul lor, toţi sfinţii, deja strânşi în glorie, după ce vor fi cunoscut şi ei pe pământ oboseala şi durerea, vor fi interesaţi cu atât mai mult de situaţia credincioşilor care trec prin această perioadă groaznică Ei vor fi astfel preoţi împreună cu Hristos, prezentându-I lui Dumnezeu aceste cădelniţe de aur pline cu parfumuri care sunt rugăciunile sfinţilor (cap. 5.8b).
Devansaţi prin mijlocire, fiecare din cei şapte îngeri îşi duce la gură trâmbiţa de temut.
Şi primul dă semnalul judecăţii neaşteptate asupra puternicilor din vest (copacii) şi a prosperităţii universale. Cel de-al doilea corespunde dezlănţuirii în imperiul pământesc a unei mari anarhii. Al treilea şi al patrulea provoacă prăbuşirea şi apostazia autorităţilor responsabile, cufundându-i pe oameni în cel mai adânc întuneric moral.
Acesta este pentru noi Iisus Hristos, Mantuitorul nostru. El este cel care ne insoteste intotdeauna cand suntem la marginea puterilor, Cel ce este cu noi in salbaticia gheturilor sau in cuptoarele de foc. Si fiecaruia dintre noi, in momentul celei mai mari singuratati sau incercari i se spune: Nu esti singur, ai un insotitor! In dragostea sa nemarginita, Dumnezeu se uneste cu creatia sa, in cea mai stransa unire posibila, devenind El insusi om. Dumnezeu savarseste ca om rolul de mijlocitor pe care omul l-a pierdut la cadere. Mantuitorul nostru, deschide o punte peste abisul dintre Dumnezeu si om, deoarece El este Dumnezeu si om in acelasi timp.
RăspundețiȘtergereHristos ne-a invrednicit sa ne impartasim din slava lui Dumnezeu Tatal. El este legatura si punctul de intalnire: pentru ca este om este de o fiinta cu noi si pentru ca este Dumnezeu, este de o fiinta cu Tatal.
Si astfel, prin El si in El urcam la Dumnezeu, iar slava Tatalui devine slava noastra.