20 SEPTEMBRIE
1 Timotei 3.1-16
Aspirarea la slujba de supraveghere (gr. „episkopos") trebuie privită ca o dovadă de ataşament faţă de adunare. Pentru a exercita funcţiile de supraveghetor (sau de bătrân) şi de slujitor (diacon), nu se pune problema de studii, nici de examen, ci de condiţii morale.
Acestea sunt privite sub două aspecte:
1. o bună mărturie în adunare şi în afară;
2. o experienţă dobândită în viaţa creştină.
In orice casă există o regulă de comportament, o disciplină colectivă, căreia fiecare i se supune. Aşa este şi în casa Dumnezeului celui viu: adunarea (1 Corinteni 14.40). Nu suntem nicidecum liberi să ne comportăm acolo după bunul nostru plac. Adunarea este stâlpul pe care este înscris Numele lui Hristos, Adevărul, pentru a-L face cunoscut întregii lumi. Mare este taina evlaviei, pentru că mare este Acela pe care se întemeiază relaţiile noastre cu Dumnezeu. Venirea lui Isus ca Om pe pământ, dreptatea perfectă a umblării Sale în puterea Duhului Sfânt şi sub privirea îngerilor, Numele Său predicat şi crezut aici, jos, şi înălţarea Lui în glorie constituie elementele inseparabile ale tainei de nepătruns încredinţate adunării. Aceasta este responsabilă înaintea Domnului de a „susţine" şi de a păzi tot Adevărul (v. 15b:, Adunarea Dumnezeului celui viu, stâlp şi
temelie a adevărului").
Pentru a avea o asemenea slujba trebuie sa treci cateva etape.
RăspundețiȘtergereSa fii indragostit de intelepciune, care este ca o Cerboaică preaiubită şi gazelă plină de farmec,
apoi sa ajungi sa o iubesti cu adevarat, pentru ca dragostea de ea te îmbata totdeauna şi iubirea ei te rasfata,
dupa care sa-ti doresti sa faci dragoste cu ea, sa visezi la mangaierile ei si la vorbele ei dulci ca mierea,
ca intr-un final sa faci dragoste cu ea, unde ajungi sa cunosti buna-chibzuială.
Dar cum toate costa in aceasta lume, va trebui sa platesti cu multa suferinta.
Iar suferinta smereste sufletul si il intelepteste.
Abia atunci ajungi sa intelegi ca de fapt nu traiesti pentru tine,
traiesti pentru a sluji Domnului.
Căci înţelepciunea este mai bună decât pietrele preţioase şi nici lucrurile cele mai preţioase nu au valoarea ei.
Eu, înţelepciunea, locuiesc împreună cu prevederea şi stăpânesc ştiinţa şi buna-chibzuială.
(Pildele lui Solomon cap.8:11-12)