Versetul zilei

22 aprilie 2016

Pe val sau in val?

Cunosc persoane carora le merge totul struna si nimic nu le umbreste fericirea iar din cate stiu eu, acestora li se potriveste expresia ”sunt pe val”. Insa am si prieteni care trec prin diferite incercari, persoane carora le merge rau, sunt intristati, sufera, mai pe romaneste spus ”li s-au inecat toate corabiile”,  asa ca lor li se potriveste  o alta expresie care tocmai mi-a venit in minte, ei
”sunt in val”. 
Sa stiti ca de valuri si incercari in viata fiecare avem parte, mai devreme sau mai tarziu, insa indiferent cine suntem, indiferent de unde suntem si indiferent ce facem, nu putem scapa de aceste furtuni ale vietii.
Daca pentru multe lucruri exista  programari, pentru incercari nu exista nici programare si nici nu  se anunta. ele vin pur si simplu.
Desigur, ca fiecare, atunci cand trecem prin valuri ne punem repede intrebarea, ”Doamne unde am gresit, cu ce am gresit?” Trebuie sa stim insa ca indiferent daca nu suntem in voia lui Dumnezeu sau suntem in voia Lui, avem parte de valuri. Bineinteles ca veti spune unii dintre dumneavoastra, ” eh, si-atunci de ce sa ma pocaiesc, daca tot am parte de furtuni in viata mea?”
De fapt valul sau furtuna sunt situatiile din viata noastra, situatii pe care nimeni nu le agreaza, nu le doreste si nimanui nu-i face placere. In val avem parte de suferinta, de tristete, de durere, de tot ceea ce inseamna o perioada neagra a vietii.
Si eu ca multi altii, am fost ” si pe val” si ” in val” .
De fapt valul se produce in urma unei furtuni, iar furtunile despre care vorbesc sunt furtunile din viata noastra si ele sunt diverse.
 Bineinteles noi stim de furtunile naturale (taifun, cutremur, eruptii vulcanice,  insa furtunile vietii pot fi si in trup (bolile), poate fi moartea celor dragi, tot furtuna poate fi si pierderea locului de munca (criza financiara), furtuni emotionale dar si furtunile spirituale, care din pacate sunt tot mai des intalnite.
Motivul pentru care apar aceste furtuni sunt:
-furtuni provocate de noi
-furtuni provocate de altii
-furtuni provocate de Dumnezeu


Cele provocate de noi sunt consecintele trecutului, adica pacatele noastre din trecut, cele provocate de altii sunt acele  seminte ale urii si rautatii celor din jur, iar ele aruncate pot provoca adevarate furtuni, iar furtunile provocate de Dumnezeu sunt acele teste ale credintei noastre.
Niciodata nu putem dovedi maturitatea credintei noastre in momentele de bine, adica atunci cand suntem pe val, ci doar in necaz, doar in val putem demonstra ce fel de credinta avem.
In ciuda necazurilor care s-au abatut asupra lui, Iov a declarat, ” dar stiu ca Rascumparatorul meu este viu si ca se va ridica la urma pe pamant”
Nu a spus-o atunci cand era cel mai de vaza om dintre locuitorii Rasaritului, ci atunci cand a pierdut tot, cand nu-i mai ramasese nimic, copiii, sanatatea, bogatia, etc. Atunci a fost testul credintei sale, si la fel si alti eroi ai Bibliei, oameni slujitori ai lui Dumnezeu au trecut prin furtuna inainte de a fi inaltati, Moise, David, Ilie, Daniel, Iona si  bineinteles apostolul Pavel.
Ce este interesant si demn de retinut, este faptul ca vine furtuna chiar si cu Isus in corabie.
 Chiar El i-a dus in mijlocul marii...
Deci prezenta lui Isus in viata noastra nu ne scuteste de furtuna.
De fapt furtuna scoate ce este mai bun in noi!
 Când umblu în mijlocul strâmtorării, Tu mă înviorezi, Îţi întinzi mâna spre mânia vrăjmaşilor mei şi dreapta Ta mă mântuieşte. Ps.138:7
Trist este ca de-atatea ori ne-am gasit in mijlocul furtunii, si in loc sa facem si noi ce au facut ucenicii, ”si-au amintit ca Isus este in corabie”, si-atunci i-au cerut ajutorul, noi incercam sa ne rezolvam singuri problema, incercam sa potolim valurile. Ba mai mult in furtuna, ascultam de asa zisi ”experti” din jurul nostru, si nu ascultam de Dumnezeu.
Indiferent de dimensiunea furtunii trebuie sa stim ca fara ISUS nici o sansa de izbanda, iar furtunile create de Dumnezeu niciodata nu vor fi spre distrugerea noastra, ci doar spre corectare.

Poate ca azi esti pe val, dar maine te vei afla in val sau poate chiar acum te afli in mijlocul furtunii. Eu nu stiu ce fel de furtuna ai in viata ta, dar stiu ca si in furtuna ISUS este cu tine.
Asculta de El si nu de  sfaturile oamenilor. Daca iti spune sa te opresti, opreste-te, daca iti spune sa mergi, mergi, insa nu trece peste voia Lui.
Asculta-L si vei avea izbanda!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu