11 MAI
Isaia 17.1-14; 18.1-7
În cap. 7.1 l-am văzut pe împăratul Siriei, Reţin, atacând Iuda cu complicitatea lui Pecah, fiul lui Remalia. Cartea 2 Impăraţi (16.5-9) ne ajută să vedem deznodământul acestei istorii: Damascul a fost luat (de către Ţiglat-Pileser), iar Reţin, omorât. „Profeţia despre Damasc..." ne permite să privim în viitor, aşa cum au făcut şi toate oracolele sau profeţiile precedente; şi vedem cum Siria modernă va face parte din acel „torent de popoare" (v. 12; Apocalipsa 17.15) care, asemeni unei mări agitate, va încerca să-1 înece (aparent) pe Israel, ... însă, „înainte de a se face dimineaţă, ele nu mai sunt" (v. 14; Psalmul 37.36).
Cu totul diferită este tema cap. 18. Aici găsim prezentată o ţară maritimă care-şi întinde puterea protectoare (umbra aripilor) pentru a-i veni în ajutor poporului ales. Dumnezeu distinge între naţiunile lumii pe cele care-i sunt favorabile lui Israel de cele care nu-i sunt favorabile. Inţelegem de aici cu ce gând se îndreaptă El spre sărmanul Său popor pământesc, atunci când acesta este dispreţuit şi călcat în picioare de lume: În ochii Săi, Israel este „minunat" şi-n prezent şi-n viitor. Nu este el poporul Celui care se numeşte „Minunat ...? (cap. 9.6) - un popor care aşteaptă, „tot aşteaptă..." (18.2,7).
Isaia 17.1-14; 18.1-7
În cap. 7.1 l-am văzut pe împăratul Siriei, Reţin, atacând Iuda cu complicitatea lui Pecah, fiul lui Remalia. Cartea 2 Impăraţi (16.5-9) ne ajută să vedem deznodământul acestei istorii: Damascul a fost luat (de către Ţiglat-Pileser), iar Reţin, omorât. „Profeţia despre Damasc..." ne permite să privim în viitor, aşa cum au făcut şi toate oracolele sau profeţiile precedente; şi vedem cum Siria modernă va face parte din acel „torent de popoare" (v. 12; Apocalipsa 17.15) care, asemeni unei mări agitate, va încerca să-1 înece (aparent) pe Israel, ... însă, „înainte de a se face dimineaţă, ele nu mai sunt" (v. 14; Psalmul 37.36).
Cu totul diferită este tema cap. 18. Aici găsim prezentată o ţară maritimă care-şi întinde puterea protectoare (umbra aripilor) pentru a-i veni în ajutor poporului ales. Dumnezeu distinge între naţiunile lumii pe cele care-i sunt favorabile lui Israel de cele care nu-i sunt favorabile. Inţelegem de aici cu ce gând se îndreaptă El spre sărmanul Său popor pământesc, atunci când acesta este dispreţuit şi călcat în picioare de lume: În ochii Săi, Israel este „minunat" şi-n prezent şi-n viitor. Nu este el poporul Celui care se numeşte „Minunat ...? (cap. 9.6) - un popor care aşteaptă, „tot aşteaptă..." (18.2,7).
Cât despre noi, prieteni credincioşi, îl aşteptăm oare cum se cuvine pe Cel care este nu numai împăratul nostru, ci şi Mirele ceresc al Bisericii?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu