Versetul zilei

22 noiembrie 2011

Orice lucru bun, cere sacrificii !

    Din copilarie imi spunea mama :daca vreau ca un lucru sa iese bine  trebuie sa pun suflet in ceea ce fac si orice lucru bun...cere sacrificii. 
Poate ca atunci nu am inteles pe deplin ce inseamna,dar acum ajungand la o varsta matura inteleg foarte bine acest lucru.Si intr-adevar in tot ceea ce am pus suflet si pasiune a iesit totul foarte bine,dar.... de cele mai multe ori s-a cerut  mari sacrificii...timp,energie,rabdare,diplomatie si ...multa munca. Se spune ca ,nici un efort nu este prea mare si nici un sacrificiu nu este prea greu  pentru a-ti atinge telul propus.
   Ca sa intelegem mai bine ce inseamna munca si valoarea ei....am sa va redau cateva exemple ale unor oameni celebri care prin munca lor au ajuns ceea ce au ajuns.
Nimeni nu  si-a capatat un nume  bun fara munca !
  •  Capodopera lui Michelangelo "Judecata de apoi",celebrul artist a muncit opt ani de zile si in tot acest timp a facut  peste 2000 de schite pana la finalizarea ei.
  • Pentru celebra carte"Istoria declinului si caderii Imperiului Roman",autorul Edward Gibbon si-a sacrificat 26 de ani de viata pana la finalizarea ei.
  • Celebra lucrare a lui John Milton, "Paradisul pierdut" i-a rapit autorului foarte multe ore de somn.Pentru scrierea ei,s-a trezit in fiecare zi de la 4 dimineata.
  • Imi amintesc despre o carte si cred ca multi o aveti in biblioteca "Concordanta biblica".Pana a ajunge sub tipar,Alexandru Panaitescu a investit jumatate din viata lui .A sacrificat multe zile si  nopti de somn,pentru ca, pe atunci nu  a beneficiat de tehnologia pe care o avem noi,a avut o singura masina de scris si totusi a reusit  sa inregistreze peste zece mii de cuvinte,din peste trei mii  de locuri. A facut o lucrare deosebita ..dar si munca a fost pe masura.
   Exemplele ar putea continua,si cred ca fiecare ne-am putea face o analiza a noastra si am vedea lucrurile deosebite  pe care le-am realizat si cat efort a necesitat.Bineinteles si satisfactia este maxima,daca in urma ta raman doar lucruri  frumoase si demne de admirat !
  "Nu este suficient sa faci un  lucru bun..mai trebuie sa il faci si bine "!!!!

                            O noapte binecuvantata!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu