Versetul zilei

28 octombrie 2015

Hrana ta zilnica!

28 OCTOMBRIE
Romani 6.1-14

Este cât se poate de uşor - spun unii! Pentru că harul prisoseşte, iar nedreptăţile noastre fac ca harul să strălucească şi mai mult, atunci să profităm de el şi să ne lăsăm duşi de toate capriciile voinţei cărnii (v. 1,15). Insă ni-1 putem imagina oare pe fiul risipitor, după ce a văzut ce primire i-a făcut tatăl, să mai dorească să se întoarcă în ţara îndepărtată, spunându-şi: «Acum ştiu că voi fi primit acasă oricând îmi va plăcea să mă întorc»? Nu, un astfel de raţionament nu poate fi niciodată al unui adevărat copil al lui Dumnezeu!
 In primul rând, pentru că el ştie că acest har L-a costat pe Mântuitorul lui şi se teme să-L întristeze; în al doilea rând, pentru că păcatul nu mai este atrăgător pentru el. In adevăr, un cadavru nu mai poate fi ispitit prin plăceri şi tentaţii. Moartea mea cu Hristos (v. 6) i-a luat păcatului toată puterea şi autoritatea asupra mea. Şi aceasta este o eliberare minunată!
Capitolul 3.13-18 constata că toate mădularele omului: limba lui, picioarele lui, ochii lui... erau unelte ale nelegiuiri în slujba păcatului (6.13). Ei bine! odată cu întoarcerea mea la Dumnezeu, chiar aceste mădulare îşi schimbă proprietarul. Ele devin „unelte ale dreptăţii", la dispoziţia Celui care are toate drepturile asupra mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu