Versetul zilei

19 octombrie 2010

Învaţă din propriile greşeli !

"Nu-ti tulbura linistea cu invinuiri fara folos pentru greselile din trecut: oricum  nu pot fi reparate. In schimb, insa foloseste-te de experienta lor, ca invatatura ptr. viitor."

   Imi place foarte mult aceasta invatatura.
   In viata se intampla de foarte multe ori sa facem nenumarate greseli.Unele greseli le facem fara voia noastra, pe altele le facem cu buna stiinta.Adeseori...si de fapt, de fiecare data cand realizam greseala pe care am facut-o, ne pare rau  pentru ceea ce am facut s-au pentru ceea ce am fi putut face si nu am facut.De cele mai multe ori ne trezim, ca aceste greseli  ne aduc intr-o stare de neliniste, suntem tot mai ingandurati si ajungem sa  ne macine  tot mai mult, si in loc sa ne ridicam din starea care suntem, ne afundam tot mai mult.
Fiecare dintre noi am gresit, dar cred ca cel mai important  lucru este, invatatura pe care am luat-o din greselile pe care le-am facut.
Timpul inapoi sa il dam, nu se poate.Cred ca fiecare avem cel putin doua s-au trei  momente in viata, unde ....daca s-ar putea derula "caseta"  am face-o si am incerca sa fim altfel, sa facem altceva,etc.
Dar, pentru ca acest lucru nu este posibil, atunci cel mai bine este sa anlizam  unde am gresit, ce nu am facut bine si sa incercam sa ne corectam.
Cineva spunea:" Învaţă din greşelile altora; viaţa e prea scurtă pentru a le face tu însuţi pe toate", si avea mare dreptate..!
Numai ca, de cele mai multe ori nu toti reusim acest lucru. De-aceea este foarte important ca din greselile pe care le facem sa luam partea buna si sa incercam sa nu mai repetam aceleasi  greseli, pentru ca repetarea lor si a persista in ele ...deja inseamna altceva. 
Inseamna ca te complaci..si nu mai poate fi numita greseala.
Dumnezeu este singurul care ne poate da intelepciune pentru a vedea ceea ce este gresit in viata noastra, si tot EL este, cel care ne da putere in a ne schimba viata.

 NU cere usurarea poverii vietii, ci puterea pentru a o putea purta......nu cere perfectiune in tot ceea ce faci, ci intelepciune pentru a nu repeta greselile.

 O zi binecuvantata !

Un comentariu:

  1. Ajuta-ne Doamne,sa ne recunoastem fiecare greselile...si sa ne schimbam viata,modul nostru de a fi si de a gandi.

    RăspundețiȘtergere