Versetul zilei

6 noiembrie 2014

27, 26, 12-oi, oite, mielusei!

"Nu împuşca rănitul cu vorbe căci îl vei omorî, ci pansează-l cu încurajare şi rugăciune. " 

Dumnezeu a lasat pe pamant sa traim alaturi, fel si fel de oameni. Oameni cu diferite varste, incepand de la copii, tineri adolescenti, adulti, varsta a treia si chiar perii carunti de varsta a patra.
Nu-mi permit si nu sunt in masura sa dau sfaturi cuiva in privinta cresterii copilului, pentru ca fiecare este diferit, atat copilul cat si parintele, insa din experienta proprie pe care o am, crescand 3 copii de generatii diferite, (27, 26 si 12 ani), imi permit sa impartasesc cateva ganduri si concluzii la care am ajuns eu, in urma rolului pe care il am ca parinte fata de copiii mei. Vad tot mai mult cum difera generatiile de la unul la celalat, si de la o zi la alta.Vad preocuparile si interesul cum difera de la unul la altul, vad tendintele pe care le au acum si pe care le-au avut copiii cu 20-25 de ani in urma. Ideea este, ca pentru noi ca parinti este tot mai dificil sa  facem fata  in fata acestor provocari, de a-i creste si a-i educa pe copiii generatiei  actuale.
Se confrunta cu atatea probleme, au atatea ispite, atatea tentatii pentru este atata informatie in ziua de azi, chiar daca noi ca parinti incercam sa le selectam informatiile, la ce, si cat sa aibe acces, cu toate acestea sunt foarte informati si informatiile ajung la ei, asa cum ajunge fulgerul de la un cap, la altul.
Calculatorul si telefonul cu internet sunt un miloc prin care au acces la informatie, mijloace pe care le au la dispozitie acasa sau la scoala, iar la varsta lor este atat de dificil sa-i faci sa inteleaga ca acestea pot fi o mare binecuvantare pentru ei sau le pot fi un mare blestem.
Dar probleme nu au doar copiii, ci si multi  parinti, bunici, in general  adultii care sunt implicati in educatia sau cresterea lor.
Noi ca adulti, ne impartim in doua categorii, unii parinti sau bunici dau drepturi mult prea mari sau lucruri nepermise pentru varsta la care se afla copilul, altii ii priveaza categoric. Insa mai este o categorie de adulti, si despre aceea categorie as vrea sa vorbesc, exista adulti care catalogheaza si judeca copiii generatiei de azi dintr-o perspectiva gresita.

Cu ce ochii privim noi copiii de azi?

Saul a zis lui David: „Nu poţi să te duci să te baţi cu filisteanul acesta, căci tu eşti un copil, şi el este un om războinic din tinereţea lui.”
1 Samuel 17:33 
Cand David a spus ca vrea sa mearga cu Goliat, intr-adevar era doar un copil, si Saul pe buna dreptate il vedea doar un copil, insa David in ochii lui Dumnezeu era mai mult decat un copil, Dumnezeu vedea in el un imparat, vedea in el un instrument de eliberare pentru popor.
David avea de luptat cu marele Goliat, insa fiecare dintre copiii generatie de azi are "goliatul" lui. 
Personal recunosc ca uneori am avut tendinta de a-i judeca uneori ca nespirituali, cam superficiali in lucrarea pe care o fac si am uitat ca fiecare zi, fiecare anturaj pentru ei este o mare provocare.
Ma uit la intrebarea Domnului  Isus catre  Petru:
După ce au prânzit, Isus a zis lui Simon Petru: „Simone, fiul lui Iona, Mă iubeşti tu mai mult decât aceştia?” „Da, Doamne”, I-a răspuns Petru, „ştii că Te iubesc.” Isus i-a zis: Paşte mieluşeii Mei.”
I-a zis a doua oară: „Simone, fiul lui Iona, Mă iubeşti?” „Da, Doamne”, I-a răspuns Petru, „ştii că Te iubesc.” Isus i-a zis: „Paşte oiţele Mele.”
A treia oară i-a zis Isus: „Simone, fiul lui Iona, Mă iubeşti?” Petru s-a întristat că-i zisese a treia oară: „Mă iubeşti?” şi I-a răspuns: „Doamne, Tu toate le ştii; ştii că Te iubesc.” Isus i-a zis: „Paşte oile Mele!
Iata turma  lui Isus formata din mielusei, oite si oi (in sensul figurativ)
 Nu toate aceste animale sunt la fel. Mielusei fragezi sunt mai zburdalnici, fara experienta, oile poate sunt mult prea curajoase, dar cu siguranta sunt si oi intelepte, dar...toate formeaza turma.
La fel este si si trupul care formeaza turma lui HRISTOS.
Sunt si copii zburdalnici, superficiali, nu prea seriosi, sunt adulti poate mult prea "filozofi", vrand sa para ceea ce poate nu sunt, poate mult prea curajosi in actele lor, insa sunt si batrani intelepti care privesc cu ochii lor, prin ochii Domnului.
Cred ca trebuie sa ne rugam Domnului sa privim copiii pe care ni i-a dat Dumnezeu, prin ochii Lui.
Astazi vad in fiul meu un copil zburdalnic, plin de nazbatii, plin de energie, o energie uneori debordanta, vad un copil cam nespiritual si superficial in slujirea in care este angrenat, insa cred cu taria ca Dumnezeu vede mult mai mult in el, si-mi doresc sa-l privesc si eu cu aceeasi ochi, atat pe el cat si "mielusei fragezi" din turma lui.

 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu