Versetul zilei

4 ianuarie 2016

Trei priviri: in sus, in jur si in jos!

Daca deschizi computerul sa citesti ceva, cam peste tot gasesti aceleasi ganduri...
”sfaturi pentru noul an”
Diverse retete, diverse invataturi, multe povete!
La ce fel de sfaturi ar trebui  sa tinem seama ca sa putem spune ca n-am lasat sa treaca inca un an pe langa noi, in zadar? De fapt ce inseamna ” in zadar”?
Sa traiesc, dar sa nu fiu de folos...!
Sa traiesc, dar viata mea sa nu semene nimic cu ”viata din Hristos”
Sa ma numesc crestin, dar cei din jur sa nu cunoasca acest lucru.
Sa mi se arate CALEA, dar eu sa umblu ratacit prin pustiu. 
Sa am la indemana Scriptura, dar sa nu cunosc ADEVARUL. 
Sa mi se ofera APA, dar eu sa mor INSETAT.
Sa merg la biserica regulat, dar sa nu ajung sa ma bucur de vesnicie niciodata.
Oare nu asta inseamna a trai o viata in zadar?
 
Odata, un crestin a fost intrebat de colegul sau de servici:
-Cum de reusesti sa ai atat liniste in suflet si vesel in permanenta? Tu nu ai probleme?
-Ba da! Dar eu am un principiu, imi ghidez viata dupa cele trei priviri!

Poate ca acum la inceput de an, ne-am intreba fiecare, care ar fi cele trei priviri?
 Si desigur am spune, trecutul, prezentul si viitorul. Insa crestinul nostru se referea la alte trei priviri:
-privirea in sus
-privirea in jur
-privirea in jos

Dimineata cand ma trezesc, ma uit in sus si privesc la Creator! 
Vad rasaritul zorilor si vad lumina soarelui inca o data si vad cat sunt de binecuvantat.
Apoi plec de-acasa si privesc in jur, vad o multime de oameni necajiti, truditi si impovarati. Unii in carucior, altii cu baston, altii condusi de mana, iar eu sunt sanatos pe picioarele mele. Lucrul acesta imi aduce pace in suflet, si-atunci incep sa-I multumesc.
Seara ma asez in patul meu, ingenunchez si privesc in jos. Vad ca din toata alergarea si truda mea pe pamant nu voi lua nimic cu mine. Atunci, ingenunchiat cu lacrimi in ochi sunt multumitor pentru tot ceea ce am si ceea ce mi-a daruit, imi ajunge.
 

Când privesc cerurile – lucrarea mâinilor Tale – luna şi stelele pe care le-ai făcut, îmi zic: „Ce este omul, ca să Te gândeşti la el? Şi fiul omului, ca să-l bagi în seamă?” 
 L-ai făcut cu puţin mai prejos decât Dumnezeu şi l-ai încununat cu slavă şi cu cinste.
I-ai dat stăpânire peste lucrurile mâinilor Tale, toate le-ai pus sub picioarele lui: oile şi boii laolaltă, fiarele câmpului, păsările cerului şi peştii mării, tot ce străbate cărările mărilor.
 
Doamne, Dumnezeul nostru, cât de minunat este Numele Tău pe tot pământul! 
Ps.8:3-9
 
Doamne, prin îndurarea Ta se bucură omul de viaţă, prin ea mai am şi eu suflare, căci Tu mă faci sănătos şi îmi dai iarăşi viaţa.  Isaia 38:16
 
Toate zilele celui nenorocit sunt rele, dar cel cu inima mulţumită are un ospăţ necurmat.  
Proverbe 15:15 
 
 
Ce ar fi daca si noi, la acest inceput de an, ne-am ghida viata dupa acest principiu?
Sa traim viata mereu avand in vedere aceste, ”trei priviri”
Sa ne uitam in sus si sa vedem maretia si puterea lui Dumnezeu, sa ne uitam in jur si sa vedem ca altii sunt mult mai incercati decat noi, dar sa ne uitam si in jos Sa nu uitam, ca nimic din tot ceea ce agonisim nu vom lua cu noi. Asa ca energia si timpul nostru sa-l cheltuim si sa-l investim cu folos, ca sa putem spune ca n-am trait degeaba.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu