Versetul zilei

16 septembrie 2015

El mi-a dat...si a ingaduit. Toate sunt un dar!

De ceva timp ma tot gandesc la acest verset din Eclesiastul 5:
Dar dacă a dat Dumnezeu cuiva avere şi bogăţii şi i-a îngăduit să mănânce din ele, să-şi ia partea lui din ele şi să se bucure în mijlocul muncii lui; acesta este un dar de la Dumnezeu.

Nu cred ca ne putem considera bogati doar daca avem 4x4, vila cu piscina si  conturi in tari straine. Faptul ca avem tot ce ne trebuie, ca avem o casa, un job, faptul ca ne putem permite un concediu, faptul ca ne putem permite o haina noua, ba mai mult abia mai deschidem usa sifonierului care este ticsit de haine, faptul ca circulam cu o masina fie ea mai noua sau mai veche, eu cred ca este o bogatie. In conditiile in care sunt oameni fara o locuinta, fara un servici, fara sa poata sa petreaca macar 3-4 zile intr-un concediu departe de problemele zilnice, faptul ca merg pe jos zilnic incarcati cu 2-3 sacose, faptul ca poarta o bluza pe care seara o spala si maine o imbraca iarasi si multe alte neajunsuri....atunci comparandu-ne cu ei.....suntem bogati.
Inteleptul Solomon spune: "Dar dacă a dat Dumnezeu cuiva ... şi i-a îngăduit....", 
Asta inseamna ca nimic nu mi se cuvine. Dumnezeu mi-a dat totul, ba mai mult, nu numai ca mi-a dat, dar mi-a si ingaduit sa ma folosesc de tot ceea ce mi-a dat. Daca mi-a dat un servici de unde primesc bani, a ingaduit sa ii pot folosi, a ingaduit sa-mi pot petrece un concediu, a ingaduit sa pot sa-mi cumpar haine, benzina, mancare, casa, etc. De multe ori consideram ca toate aceste sunt lucruri  normale si ni se cuvin, dar nu este asa. Daca erau lucruri normale...avea parte toata lumea. Ba mai mult nu numai ca ne-a dat, dar a si ingaduit. La fel consideram ceva normal, daca am mancare e normal sa o mananc, insa nu este asa, ca putea sa-mi daruiasca doar mancare, dar sa-mi daruiasca si o gastrita sau un ulcer.
Ne-am gandit vreodata ca putem avea bogatii, dar in acelasi timp sa nu ne putem bucura de ele?
Ne-am gandit ca putem avea sute de mii in conturi si sa fim paralizati intr-un pat?
Citeam nu demult despre un tip care are o avere colosala, mostenita de la tatal sau, insa nu poate folosi un banut, deoarece este imobilizat la pat, fiind in coma de peste 20 de ani...
Cui i-ar folosi averea daca este bolnav?
La ce mi-ar folosi sa am frigiderul plin si sa fiu supusa unui regim drastic? 
La mi-ar folosi un Bugatti Veyron de 2 mil. de dolari, daca am paralizie si nu-l pot conduce?
La mi-ar folosi o vila imensa dotata cu ultimele tehnologii daca sunt bolnav intr-un sanatoriu?
La ce mi-ar folosi un ceas incrustat cu sute de diamante si safire daca as fi orb, fara vedere?
Ne-am gandit noi oare la toate acestea? Mai putem spune ca sunt lucruri normale si toate ni se cuvin?

Solomon continua "....acesta este un dar de la Dumnezeu"
Deci, tot ceea ce primim, tot ceea ce avem, toate sunt un DAR de la Dumnezeu.
UN DAR NEMERITAT, pentru care nu suntem recunoscatori indeajuns sau poate deloc, uitand sa-I multumim....
Doamne iarta-ne si fa-ne sa ne aducem aminte ca tot ceea ce avem este de la Tine si toate le primim  in dar.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu