Versetul zilei

9 ianuarie 2016

Noi... si noi dovezi!

Mi-am spus in sinea mea ca nu voi mai posta nimic...insa nu pot.
Dovada ca statul norvegian a creat un monstru, continua...
Doi soţi din Arad acuză autorităţile norvegiene că le-au agresat și răpit copiii. Abuzul s-ar fi petrecut în urmă cu câțiva ani, după ce polițiștii din Norvegia i-au acuzat pe părinţi că ar avea probleme cu legea și că nu își îngrijesc copiii așa cum trebuie. Mai grav este că acțiunea a fost justificată de o declarație a unor oficiali norvegieni, în care tatăl copiilor a fost acuzat că ar fi un criminal, deși omul nu a fost niciodată condamnat de vreo instanță.
Își strigă durerea
Jurnal arădean/ Aradon v-a prezentat încă de acum aproape patru ani drama pe care o trăiesc cei doi soți cărora le-au fost răpiți copiii de autoritățile norvegiene. Din păcate, nimic nu s-a schimbat în bine în familia lor.
Marius Rădulescu și soția sa, Claudia, au împreună șapte copii. Pe cinci dintre ei nu i-au mai văzut de aproape patru ani. „Marius are acum 11 ani. În 3 iunie face 12 ani. L-au luat în 2012. 31 mai 2012. De atunci nu îmi mai văd copiii. Sincer, știu că au fost luați de statul norvegian în Suedia și duși în Norvegia. Nu știu dacă mai trăiește vreun copil, nu știu dacă trăiesc, dat fiind șocul și violența la care au fost expuși copiii” – spune tatăl, Marius Rădulescu.
Cu inima strânsă, arădenii își strigă durerea mai mult în van, pentru că autoritățile nu își dau interesul să îi ajute. Copiii lor au fost furați de norvegieni, cu complicitatea autorităților din Suedia, în baza unor acte false, întocmite de către cei de la Protecția copilului.
Acuze și abuzuri
Marius Radulescu ne prezintă un document în care „scrie că sunt un criminal și că am făcut 18 jafuri armate – asta declara Helge Anne, din Norvegia, de la Protecția Copilului. Asta înseamnă jaf, violență, copii. Spun că am facut trafic cu mașina… că am tras cu pistolul după poliție… E incredibil!” – spune, năucit de acuzele ce i s-au adus, Marius Rădulescu.
În baza acestor acuzaţii, demontate de o instanţă norvegiană, care a și dispus plata unor despăgubiri reprezentând cheltuieli de judecată și daune morale față de tatăl copiilor, autoritățile norvegiene au acționat abuziv, răpindu-le, practic, copiii acestor oameni.
Răpirea copiilor
„Au intrat în casă, m-au bruscat, au dat cu mine de perete și au bruscat foarte mult copiii… Au furat copiii, să îi dea altor familii…” – rememorează, răvășită de durere, mama, Claudia Stancu. Tatăl copiilor adaugă: „i-au smuls pur și simplu de la ea din mâini. Vecinii povestesc, e îngrozitor, mi-au spus martorii că pruncii au făcut pe ei. Îi trăgeau ca pe sacii de gunoi, copiii se zbăteau, urlau…”
Acuzațiile par greu de crezut, însă părinții și le susțin prin dovezile strânse de-a lungul timpului – de la decizii judecătorești, la mărturii ale vecinilor din Suedia și chiar din Norvegia.
Autoritățile române, neimplicate
Dezarmant este, însă, faptul că autoritățile române nu au făcut nimic pentru a-i ajuta, deși au trecut aproape patru ani de când au început demersurile legale pentru a-și recupera copiii furați. Au depus zeci de sesizări, până acum, dar fără niciun rezultat.
Directorul DGASPC Arad, Erika Stark susține că „în momentul în care am aflat de caz, noi am informat autoritățile române, respectiv ANPC din cadrul Ministerului Muncii și Familiei, care, la rândul ei, ar trebui să fi informat MAE pentru a se purta negocierile și discuțiile privind acest caz. Competența DGASPC se limiteaza doar în interiorul județului Arad.
Numai că de la București, funcționarii i-au amânat mereu. Au trecut, astfel, trei ani și jumătate, iar autoritățile române nu au făcut absolut nimic. „Nici nu știu dacă mai îmi trăiesc copiii! Ni se închid ușile… Nu se poate ca noi să fim mereu oaia neagra! Ei ne lovesc, ne bat, mi-au bătut soția și tot ei sunt victime… Își bat joc de noi pentru că este lipsă de bun simț lipsă de implicare la autoritățile române” – își varsă năduful Marius Rădulescu.
Parcurs sinuos prin legile norvegiene
Marius Rădulescu are 40 de ani și a plecat din România imediat după revoluție, sperând într-un trai mai bun, pentru el și familia sa. Arădeanul s-a stabilit în Norvegia, unde a muncit, cu contract, ca șofer la diferite firme. Din 2004 însă, au început problemle, după ce autorităţile din ţara sa adoptivă l-au acuzat pe nedrept de două jafuri armate.
„Când m-au acuzat, eu chiar am sunat la poliție și le-am spus că mă întorc și m-au așteptat la aeroport și m-au târât prin aeroport ca pe un câine. M-au încătușat din avion, se uita lumea… E foarte greu să treci prin lucrurile astea. Aici am hotărârea prin care am câștigat cazul, procesul, dar după foarte mulți ani!” – povestește Marius Rădulescu.
Șocat de ceea ce i se întâmpla, bărbatul a făcut muncă de detectiv și, după patru ani de procese, ajutat şi de câţiva prieteni, a reușit să își demonstreze nevinovăția, aşa că avocatul său a cerut despăgubiri de 80.000 de euro, însă instanţa i-a admis doar puţin peste 12.000. Arădeanul a refuzat banii. „Nu mă interesează banii, mă interesează copiii!” – spune Marius Rădulescu. Din păcate, perspectivele nu sunt deloc optimiste.


cititi si:

2 comentarii:

  1. V-am scris un e-mail pe adresa de contact de la profilul dvs. Astept raspuns. Binecuvantari!

    RăspundețiȘtergere
  2. Monna, te rog raspunde lui a.dama. Te cauta din partea mea sa iti trimita premiul cistigat la concurs. Thanks.

    RăspundețiȘtergere