Versetul zilei

30 noiembrie 2015

Reteta fericirii !

Ma uit in jurul meu, mai stau de vorba in stanga, in dreapta si...prea putina lume fericita.  Oamenii nu mai stiu sa zambeasca, sa se bucure, fetele sunt crispate si brazdate de suferinta si ma intreb uneori...mai exista oameni fericiti?
Biblia spune ca da!
Obisnuita sa ma trezesc la aceasta ora pentru a pleca la munca, astazi constincioasa, am facut la fel, numai ca, spre fericirea mea (iata un om fericit) sunt libera si azi si maine. Asa ca m-am intors pe cealalta parte hotarata a-mi continui somnul...in zadar.
Cum timpul este pretios, am luat Biblia si am inceput sa citesc.
 Psalmul 119 incepe asa:

Ferice de cei fără prihană în calea lor, care umblă întotdeauna după Legea Domnului! 
  Ferice de cei ce păzesc poruncile Lui, care-L caută din toată inima lor, care nu săvârşesc nicio nelegiuire şi umblă în căile Lui! (v.1-3)
 
Daca am umbla intotdeauna dupa Legea Domnului, daca am pazi poruncile Lui, daca L-am cauta din toata inima cu sinceritate, daca n-am savarsi nelegiuri am fi cu adevarat fericiti, asta ne garanteaza Dumnezeu. Numai ca datorita neascultarii  si a departarii noastre de Dumnezeu, am pierdut acest drept garantat. 
Cuvantul spune:
O, de ar ţinti căile mele la păzirea orânduirilor Tale!
Atunci nu voi roşi de ruşine la vederea tuturor poruncilor Tale!
(v.5-6)
Oare de cate ori n-ar fi trebuit sa rosim de rusine  pentru ca n-am pazit poruncile LUI?
Sau altfel zis: mai rosim atunci cand stam inaintea Lui, stiind ca n-am pazit poruncile Lui?
Oare toate legile din Scriptura au fost scrise doar asa, ca sa avem o carte in plus in biblioteca. Nicidecum!
 Tu ai dat poruncile Tale ca să fie păzite cu sfinţenie.(v.4)
Doamne,
Vreau să păzesc orânduirile Tale: nu mă părăsi de tot!  (v.8)
Dar cum vom putea noi sa pazim poruncile Lui, suntem atat de slabi, uneori lipsiti de putere? Imi place ca Dumnezeu nu ne lasa sa bajbaim si sa nu cunoastem, ci ne arata clar si ne lamureste ce avem de facut.
Cum îşi va ţine tânărul curată cărarea? Îndreptându-se după Cuvântul Tău.  (v.9)  
Doar asa vom putea tine curata cararea, iar daca dorim sa fim fericiti trebuie sa nu mai pacatuim impotriva lui Dumnezeu. Cum? In vers.11 avem solutia:
 Strâng Cuvântul Tău în inima mea, ca să nu păcătuiesc împotriva Ta!
Fericirea noastra sta in alegerile pe care le facem.
Mă gândesc adânc la poruncile Tale şi cărările Tale le am sub ochi.
Mă desfătez în orânduirile Tale şi nu uit Cuvântul Tău. 
 
Doamne ajuta-ne sa strangem Cuvantul Tau in inima noastra, cararile Tale sa le avem sub ochii nostri mereu, iar gandul nostru sa fie indreptat mereu la poruncile Tale pentru ca ne dorim sa fim fericiti cu adevarat.

 
 
 
 
 

Un comentariu:

  1. Citesc cu placere postarile tale sunt optimiste si hranitoare...as zice ca ajuta sa pasesti pe unde trebuie...multe binecuvantari iti doresc.

    RăspundețiȘtergere