Versetul zilei

6 mai 2015

Mai vrea cineva sa stea in Romania?

Majoritatea scrierilor de pe acest blog au un caracter crestin.Insa astazi am sa intru in alta sfera. Citeam un titlu al unei stiri, "benzina se apropie cu pasi repezi de 6 lei" (asta inseamna 1.36 EUR la un curs de 4.4 la casa de schimb valutar)
Nu poti sa nu fi revoltat cand vezi cum " alesii nostri dragi, guvernantii... ", cei care au cersit ca milogi votul meu si al tau, astazi isi bat joc de noi,  si de mine si de tine votand legi peste legi care mai de care mai aberante.
Daca astazi a ajuns Romania in situatia in care se gaseste, este doar datorita acestor incompetenti care au ajuns la guvernare si care nu sunt preocupati doar de "adunat" in folosul lor.
Sincer va spun, mi-am facut un pacat duminica la ora de rugaciune cand am fost indemnati sa multumim Domnului ca ne-am nascut in Romania, am pacatuit cu gandul. Dar ma gandesc si sunt convinsa ca fratele care a dat indemnul s-a referit la libertatea religioasa din Romania, la pacea care este "inca" peste tara noastra, nicidecum la situatia economica in care se gaseste aceasta tara.
Nu stiu cat mai pot rabda bietii romani...
Daca facem un calcul scurt vedem cam ce trai fericit are un roman.
Sa nu uitam ca in jur de 30-33% au salariul minim pe economie de 950 lei, adica 215 EUR, iar un salar mediu este in jur de 1500, adica 350 EUR, dar mai exista si o buna parte care nu au nici un venit, traiesc doar din ajutorul social, undeva in jurul a 450 lei/luna, adica 102 EUR (o familie de 4 persoane, mama+tata+2 copii) sau alocatiile  copiilor, dar aici este o alta mizerie si mai mare. Suma alocatiilor care imi este data sa imi cresc copilul este de 42 lei, adica 9.54 EUR. Vedeti totul transform in euro, avand in vedere ca in curand guvernul vrea sa trecem la aceasta moneda.
Dar am sa fac si o mica trecere in revista a alocatiilor in UE:
Romania-9.54 EUR, indiferent ca ai 1 sau 3 copii
Italia-137 EUR/ familie cu 1 copil, 258/fam. cu 2 copii, 375/fam cu 3 copii
Spania-24 euro
Belgia-83 Euro-1 copil, 154 Euro-2 copii, 230 Euro 3 sau mai ulti copii
Germania-164- 1 sau 2 copii, 170-3 copii, 195- 4 copii
Suedia-98 Euro
Danemarca-101 Euro
Olanda intre 65 si 93 de Euro, in functie de varsta
Irlanda intre 166 si 204 Euro, in functie de varsta
Franta intre 124-441 Euro, in functie de varsta
Dar, sa nu mai vorbim de Luxemburg careajunge la 800 Euro pentru familia cu mai multi copii. Aici vorbind si de un salar minim pe economie de 1922.96 Euro in ianuarie 2015
Ma opresc insa aici, n-am sa merg mai departe, pentru ca oricat as cauta...Romania detine recordul "negativ"
Deci sa recapitulam traiul unei familii cu 2 copii:
venit 950 lei x 2/pers. (430 euro)+84 lei alocatia(19.09 Euro)
Total 449.09 EURO
Cele mai mari salarii minime lunare sunt plătite în Luxemburg (1.923 euro), Olanda (1502 euro), Belgia (1502 euro), Germania (1473 euro), Irlanda (1.462 euro), Franţa (1.458 euro) şi
 Marea Britanie (1.379 euro), dar iata o lista completa.
Aici avem o comparatie de preturi intre Italia, Germania si Romania
tabel-preturi-comparative-640x360 
Ma opresc aici, dar am o intrebare:
ne intrebam de ce romanii fug din tara lor?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu