Versetul zilei

29 ianuarie 2015

Nu risipi timpul petrecandu-l, ci investindu-l!

Pe multe lucruri punem pret in lumea aceasta, insa ceea ce merita sa pretuim cel mai mult, cu siguranta nu ocupa un loc prioritar pe lista noastra si ma refer la "timp".
Punem pret pe banii, pe cariera, pe prieteni, investim in proiecte si mai apoi punem mare pret pe ele, insa in toate aceste  lucruri daca cumva dam gres , mai avem o sansa de a reabilita situatia.Din punct de vedere financiar orice investitie proasta poate fi corectata. Poate nu avem sansa sa recuperam banii, dar avem sansa sa facem altii, (bineinteles muncind), prietenii, daca i-am pierdut  ne putem face altii, in cariera  daca am dat gres ne putem reprofila, dar singurul lucru pe care nu-l putem  recupera niciodata este timpul.
Timpul este unul dintre cele mai mari valori, insa din pacate este atat de nepretuit de oameni si este trist ca risipim ceva ce nu se mai poate recupera niciodata.
Fiecare minut si secunda risipita are valoare ei. Daca astazi ai pierdut doua ore facand...nu stiu, poate "facand nimic", aceste doua ore nu le vei mai recupera niciodata. Poate spui, maine  le voi recupera, insa cele de maine sunt orele  de maine si nu cele de azi. Daca azi te culci la 12 noaptea si te trezesti la 6, ai dormit doar 6 ore de somn desi poate trebuia 8 ore, si spui, "maine incerc sa recuperez", chiar daca dormi cu doua ore mai mult, trebuie sa stii, tu nu ai recuperat orele de ieri, tu ai dormit cu doua ore mai mult din orele zilei de azi. Cele de ieri s-au dus....
Trebuie sa recunoastem ca nimic nu se cheltuieste in mod mai nesocotit ca "timpul", dar acest lucru il realizam mai spre....apusul vietii. Spun asta, deoarece pe masura ce timpul din viata noastra se scurge ne trezim undeva trecuti de jumatatea vietii, si atunci  percepem "altfel" fiecare minut.
Sunt doua moduri in care putem folosi timpul, putem petrece timpul sau il putem intrebuinta, si nu este acelasi lucru.
Din pacate de multe ori cautam doar sa petrecem timpul. Petrecem ore bune din timpul nostru pe facebook, petrecem ore bune privind la televizor, petrecem ore bune cu lucruri inutile, insa de prea putine ori cautam sa investim timpul.
Seneca spunea:
Iti petreci cea mai mare parte a vietii facand ce nu trebuie, iar o parte a ei, nefacand nimic, toata viata te-ai preocupat de cu totul altceva decat ceea ce ar fi trebuit.
Daca ne-am face fiecare o analiza a zilei, oare nu am constata ca ceea ce spunea Seneca este valabil si in viata noastra uneori? Sau poate... nu uneori, ci de cele mai multe ori!
Personal si o spun spre rusinea mea, am zile cand seara dupa ce ma asez in pat si imi fac o analiza a zilei, vad cum mi-am irosit timpul fara de folos. Chiar daca sunt la servici se intampla si acest lucru, si am sa va spun de ce. Munca pe care o am este de asa natura incat am si "timp liber", poate si datorita faptului ca situatia economica este asa cum este la noi in tara, dar asta este o alta problema.Insa de nenumarate ori m-am trezit ca in timpul acela liber pe care il am, in loc sa citesc din Biblie sau in loc sa dau un telefon si sa incurajez pe cineva cu un verset din Scriptura, cascam ochii pe stiri politice, stiri externe, stiri interne si dupa ce terminam de citit o luam de la capat si iar citeam, trezindu-ma ca mi-am irosit timpul de fapt, facand..."NIMIC".
Tot la fel de bine poate facem uneori si acasa, nu neaparat citind ziarele, insa poate ne ocupam timpul cu alte lucruri care nu ne aduc nici un fel de beneficii sau satisfactii.
Dar in ce putem investii? Putem investi in copiii nostri, poate in copiii altora, putem investi timpul facand un batran fericit, putem investi timpul in partenerul de viata, putem investi in fericirea altora si in tot ceea ce ce ne va aduce o rasplatire din partea lui Dumnezeu.
Cred ca si in aceasta privinta avem nevoie de a cere Domnului intelepciune pentru a stii sa nu rispim, ci sa investim!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu