Versetul zilei

22 decembrie 2014

Mami, de ce nu am pus luminite in geam?

Mami, de ce nu am pus si noi la geam luminite cum aveam in alti ani....?

Fiind nascut in 13 Decembrie cu putin inainte de Craciun, an de an decoram casa, faceam bradul, strangeam toata familia, sarbatorindu-l. Ca sa inteleaga mai bine, i-am pus urmatoarea intrebare.
-Ce sens avea sa-ti sarbatorim toti ziua de nastere, daca tu erai plecat la scoala sau in alta parte?
-Pai cum...? Sa tii ziua fara mine?
 N-avea nici un sens, doar e ziua mea si eu trebuia sa fiu prezent.

Aseara, venind spre casa de la biserica am ajuns in fata locuintei si dupa ce am coborat din masina, vazand balconul vecinului meu impodobit cu luminite fel de fel, baiatul mi-a pus o intrebare,
"mami noi de ce nu am pus lumini la geam"...?
 M-am uitat la geamul meu, m-am uitat la el si abia atunci am realizat ca ceea ce in alti ani era o mare bucurie, astazi pentru mine nu mai aveau valoare.
Da, poate ca pentru el inca este o bucurie si poate ca trebuia sa fac asta de dragul lui, insa am ales sa nu continui si sa il las sa aibe o bucurie falsa, asa cum am avut-o eu ani la rand.
Ani de zile mi-am gasit placerea in lucruri de acest fel, in surogaturi de Craciun, brad impodobit, luminite pe la geamuri, masa cat mai bogata, cutii frumos impachetate si multe alte pregatiri speciale.
Nimic nu este rau din toate acestea si niciunul din aceste lucruri nu  sunt pacate, insa marele pacat este ca toate aceste lucruri mi-au atras mai mult privirea spre ele, si-am scapat din vedere adevaratul motiv al sarbatorii.
N-am fi avut nici un motiv de bucurie, daca n-ar fi existat un Prunc infasat intr-o iesle!
Prea mult ne-au acaparat  aceste lucruri si am omis motivul central!
Nimic din toate acestea n-ar fi existat daca nu era  ISUS!
Astazi avem brad, avem Mos,  avem ghirlande, avem lumini, avem masa plina, dar ISUS nicaieri.
Am pierdut esenta! Trist este ca an de an continuam tot asa, si cei mai multi crestini inca isi gasesc placerea in aceste lucruri. 
Majoritatea traiesc o sarbatoare doar in decoratiuni si lumini ambientale, fara sa mai fie Hristos.
Daca pentru noi bucuria ce insoteste aceasta sarbatoare s-a transformat doar intr-un decor exterior, cu peste 2000 de ani in ieslea saracacioasa cel mai frumos DAR dat omenirii, era ISUS HRISTOS.
Ieslea a fost decorul ce impodobea locul.
In iesle nu numai ca Divinul s-a intrupat, ci acolo a inceput cel mai frumos si maret act de salvare a omenirii. Acolo este locul unde a inceput procesul de mantuire al meu, si al tau, drag prieten.
Noi nu putem sarbatori nasterea unui om fara sa-l cunoastem ori, tot la fel nu ne putem bucura de nasterea Fiului Sau, Isus Hrisos, daca nici macar nu-L cunoastem, nu stim cine Este....!
Ba mai mult, daca luam ca timp o perioada, vedem cum timp de un an, asa zisi "crestini", ca doar suntem o tara crestina de peste 2000 de ani, Il ignora, Il injura, dar vin in aceasta perioada  si au tupeul (ca sa fiu mai directa) sa-L sarbatoreasca pe acest Isus pe care l-au neglijat, l-au ignorat, l-au injurat, etc., si asta an de an, si timp de un an.
Oare nu suntem noi fatarnici?
Oare nu sarbatorim doar o sarbatoare plina de traditii si obiceiuri, dar fara sarbatorit ?
Da, nu vine Mosul si imi lipseste bradul, dar L-am chemat pe Isus la masa. M-am saturat de toate surogaturile, vreau sa am in casa mea Originalul, il vreau pe ISUS. Nu mai vreau ca si la 12 ani pe care-i are pruncul meu  sa-l amagesc cu aceleasi lucruri cu care m-am amagit si eu odata, vreau sa-L cunoasca pe Hristos.

Mami, de ce nu am pus luminite in geam?
Pentru ca, nu mai avem nevoie!
 Avem cea mai frumoasa lumina in casa, este ISUS Lumina care ne lumineaza viata!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu