Versetul zilei

10 noiembrie 2014

Treptele caderii!

Iata ca in mijlocul unui popor care s-a departat de Dumnezeu si care facea lucruri urate care nu erau pe placul Domnului, Dumnezeu gaseste o familie dupa voia Sa in care aduce binecuvantarea. Samson este fiul dorit, dar neavut  si Dumnezeu trimite un inger pentru a vesti venirea lui.
Samson, a fost o binecuvantare, de-altfel Cuvantul spune in Ps. 127, "Iată, fiii sunt o moştenire de la Domnul, rodul pântecelui este o răsplată dată de El", iar atunci cand Elisabeta a aflat ca Maria poarta in pantece un fiu, "Ea a strigat cu glas tare: „Binecuvântată eşti tu între femei şi binecuvântat este rodul pântecelui tău", asadar si Samson a fost o binecuvantare de la Dumnezeu, insa o binecuvantare conditionata.
Vers.4 -5 spune, "Acum ia bine seama să nu bei nici vin, nici băutură tare şi să nu mănânci nimic necurat.
Căci vei rămâne însărcinată şi vei naşte un fiu. Briciul nu va trece peste capul lui, pentru că acest copil va fi închinat lui Dumnezeu din pântecele mamei lui; şi el va începe să izbăvească pe Israel din mâna filistenilor.”
Samson este simbolul puterii si Cartea Judecatori descrie viata lui Samson cu bune si cu rele.
Pe masura ce crestea, Domnul il binecuvanta si mai mult Duhul Domnului ii dadea putere.In vers.25 din cap.13 vedem locul unde Duhul Domnului cobora peste Samson,
"Şi Duhul Domnului a început să-l mişte la Mahane-Dan, între Ţorea şi Eştaol"
Cata vreme a stat intre aceste hotare a fost Duhul Domnului era peste el, insa cand Samson a schimbat directia, atunci a pierdut.
 Desi a fost un om puternic, iata ca si el a avut vulnerabilitati.
Citind textul din Judecatori am vazut cateva greseli din viata lui Samson.
  • Samson paraseste locul in care a fost pus!
Samson s-a coborât la Timna şi a văzut acolo o femeie din fetele filistenilor.(vers.1)
  • Samson este neascultator de parinti! 
Tatăl său şi mama sa i-au zis: „Nu este nicio femeie între fetele fraţilor tăi şi în tot poporul nostru, de te duci să-ţi iei nevastă de la filisteni, care sunt netăiaţi împrejur?” Şi Samson a zis tatălui său: „Ia-mi-o, căci îmi place.”(v.3)
  • Samson intra intr-un anturaj gresit de prieteni si iubeste divertismentul!
Şi acolo Samson a făcut un ospăţ, căci aşa făceau tinerii. Cum l-au văzut, au poftit treizeci de tovarăşi care au stat împreună cu el. Samson le-a zis: „Am să vă spun o ghicitoare(vers.10-12/a)
  • Samson are secrete fata de parintii lui! 
  Nevasta lui Samson plângea lângă el şi zicea: „Tu n-ai decât ură pentru mine şi nu mă iubeşti; ai spus o ghicitoare copiilor poporului meu, şi nu mi-ai dezlegat-o!” Şi el i-a răspuns: „N-am dezlegat-o nici tatălui meu, nici mamei mele: să ţi-o dezleg ţie?”( v.16)
  • Samson paraseste calea Domnului si cauta sa-si satisfaca placerile proprii!
Samson a plecat la Gaza; acolo a văzut o curvă şi a intrat la ea.(Jud.16:1)
După aceea, a iubit pe o femeie în valea Sorec. Ea se numea Dalila.(vers.4)
  • Samson incredinteaza un secret in mainile unei straine!

...şi-a deschis toată inima faţă de ea şi i-a zis: „Briciul n-a trecut peste capul meu, pentru că sunt închinat Domnului din pântecele maicii mele. Dacă aş fi ras, puterea m-ar părăsi, aş slăbi şi aş fi ca orice alt om.”(vers.17) 
  • Samson uita care este sursa puterii sale!
El şi-a pierdut puterea. Atunci ea a zis: „Filistenii sunt asupra ta, Samson!” Şi el s-a trezit din somn şi a zis: „Voi face ca şi mai înainte şi mă voi scutura.” Nu ştia că Domnul Se depărtase de el.
 (vers.19-20)
Secretul puterii  nu i s-a datorat lui Samson, ci a fost un dar din partea Domnului si  Duhul Domnului ii dadea taria necesara oridecate ori avea nevoie.
Samson l-a parasit pe Domnul, insa in acel moment si  Duhul l-a parasit pe el.
Dumnezeu l-a binecuvantat, insa binecuvantarea lui a fost conditionata.
 Samson a pierdut totul, iar totul inseamna binecuvantare.
Un om cu o putere extraordinara, ajunge sa fie ingenuncheat.
Ajunge sa fie asemeni unui clown, cu ochii scosi, dansand pentru desfatarea filistenilor, si toate acestea pentru ca a parasit calea lui Dumnezeu.
De cate ori nu am fost si noi un "Samson"?
Cate binecuvantari le-am pierdut pentru ca L-am parasit pe Domnul intr-un moment din viata?
Poate ca exact in acel moment Domnul avea pregatit pentru noi ceva extraordinar, insa din nesabuinta noastra....am pierdut binecuvantarea.
Samson a realizat ce a facut si ultima rugaciune pe care a facut-o, a cerut doar pentru cateva clipe "putere".
A primit-o, insa odata cu miile de filisteni omorati, a murit si Samson.
O poveste frumoasa cu un sfarsit tragic!
Dumnezeu are mii de binecuvantari pregatite pentru tine si poti avea parte de ele, insa exista o singura conditie,
 "nu parasi calea LUI si nu pleca din locul in care te-a asezat"



 

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu