Versetul zilei

29 octombrie 2014

Riscul din pilda oii ratacite!

Venind inspre birou de dimineata am ascultat interviul zilei cu fr. Tinu Leontiuc.
La un moment dat a amintit despre oaia ratacita din Matei 18.
 Versetul 12 si 13 spune asa:
Ce credeţi?
 Dacă un om are o sută de oi şi se rătăceşte una din ele, nu lasă el pe cele nouăzeci şi nouă pe munţi şi se duce să caute pe cea rătăcită?
 
Şi, dacă i se întâmplă s-o găsească, adevărat vă spun că are mai multă bucurie de ea decât de cele nouăzeci şi nouă care nu se rătăciseră.
 
Cred ca este bine sa luam aminte la acest cuvant.
Daca pleci intr-o excursie organizata, undeva intr-un loc necunoscut tie pana atunci,  si in acest sejur sunt cateva puncte turistice de vizitat, daca stai alaturi de grup si de ghid, nu-i asa ca te simti in siguranta chiar daca te gasesti intr-un loc necunoscut?
Imagineaza-ti ca te-ai pierdut...ce faci?
Ce face ghidul? Cu siguranta lasa grupul intr-un loc sigur si pleaca in cautarea ta, insa exista un risc. Riscul apare in vers. 13, "dacă i se întâmplă s-o găsească" , deci exista riscul sa nu te gaseasca.
Tot la fel este si cu turma a carui Pastor este Hristos. Calatorim spre o destinatie sigura, CERUL, insa pe acest drum nu am mai fost, iar in calatoria noastra pana acolo pot aparea diferite obstacole, pot fi multe serpentine,  dar cand stai in turma(in stransa legatura cu fratii de credinta si intr-o relatie sfanta cu Isus Hristos), atunci esti in siguranta.Daca te opresti pe drum sau daca te abati in stanga sau in dreapta, daca faci o mica pauza (asa cum fac astazi unii), riscul este sa te pierzi. Isus pleaca in cautarea ta, pentru ca El iubeste chiar si pe cea mai neastamparata oaie, insa vers.13 imi arata ca exista un risc, nu intotdeauna o gaseste. 
De ce...? Nu as putea raspunde eu, cu siguranta nu pentru ca ar fi un incapabil, insa acest verset ma face sa gandesc ca aceasta pilda a fost spusa tocmai pentru a invata cat de bine este sa ramanem in turma.
....dacă i se întâmplă s-o găsească!
 Sunt lucruri in viata pe care uneori avem ocazia sa le gasim, insa sunt si lucruri pe care nu le mai regasim niciodata.
Ne regasim colegii de scoala dupa ani si ani, insa acele momente pe care le-am petrecut impreuna in copilarie, niciodata.
Uneori gasim prielnice diferite ocazii in viata, insa nu intotdeauna le gasim sau le regasim, mai ales daca Stapanitorul vietii noastre spune: STOP.
....daca se intampla sa gasim, dar exista si lucruri pe care nu le mai gasim!
Astazi eu am gasit ocazia sa vorbesc despre Hristos si tu dragul meu ai avut ocazia sa asculti, insa exista si riscul sa nu mai putem face acest lucru. Poate ca nici eu nu mai am ocazia sa scriu sau poate ca nici tu nu mai ai ocazia sa citesti.
Bine este sa stim sa fructificam fiecare ocazie buna ce ne apare in viata. Fiecare ocazie care ne da sansa sa devenim mai buni, mai ascultatori si mai credinciosi.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu