Versetul zilei

23 ianuarie 2014

Ce vom face....?

Initial mi-am propus sa citesc Biblia, dar nu in ordine, apoi am vazut ca nu este bine....si am inceput sa merg din nou la Geneza. Oricum de fiecare data cand citesc Duhul lui Dumnezeu descopera mai mult, si mai mult, asa ca Avraam este subiectul care mi-a fost tema de casa, bineinteles e un fel de a spune. 
Avraam avea in fata o fagaduinta primita de la  Dumnezeu, dar o avea si pe Sara alaturi de el care, atunci cand a auzit ceea ce Ii spune Dumnezeu lui Avraam, ea a ras.
Avraam a crezut pe Domnul si astepta implinirea fagaduintei, Sara in schimb s-a hotarat sa ii dea Domnului o mana de ajutor. 
Ma gandesc ce o fi fost in capul ei? Probabil ce este si in al meu cateodata....
S-a gandit ca Dumnezeu o fi un Dumnezeu slab si uituc si nu i-ar strica o mana de ajutor. Nu are rabdare sa Isi aduca  Dumnezeu  la implinire fagaduinta, asa ca vine cu o propunere la Avraam si i-o da pe Agar. Sa fi uitat oare Domnul ce a promis...? Nici gand ! 
Insa Sara nu stia un lucru, nu stia ca ajutorul dat, l-a facut pe Dumnezeu sa intarzie in implinirea fagaduintei 13 ani. 
Of...de cate ori nu ne-am bagat si noi sa-l ajutam pe Dumnezeu in diferite probleme...si apoi ne-am intrebat ...."Doamne, pana cand mai zabovesti sa te implici...?

Vine vremea cand Dumnezeu isi tine promisiunea si se naste Isaac, copilul mult asteptat.
In tot acest timp Avraam da dovada de o ascultare si o credinta mare. Nu trece mult timp si lui Avraam ii cere Dumnezeu un lucru, si nu orice lucru, ci ii cere sa ii aduca o jertfa, si nu o jertfa oarecare, ci chiar pe fiul sau.Am stat si m-am intrebat oare ce a simtit Avraam in acel moment...? Ce o fi fost in inima lui?
Dumnezeu i-a zis: „Ia pe fiul tău, pe singurul tău fiu, pe care-l iubeşti, pe Isaac; du-te în ţara Moria şi adu-l ardere de tot acolo, pe un munte pe care ţi-l voi spune.” Geneza 22:2
Oare de ce o fi ales Dumnezeu sa il incerce chiar asa...?
După aceste lucruri, Dumnezeu a pus la încercare pe Avraam...
Gen. 22:1 
De-atatea ori m-am gandit la mine....Nu sunt nici pe departe ca Avraam, si in incercari  repede aveam intrebari in mintea mea, "Doamne de ce chiar pe mine  ma supui la teste..?", "de ce chiar eu...?"
Ori daca Avraam a fost incercat, la noi cred ca nu e cazul sa ne punem intrebari de ce...
Imagineaza-ti ca in miezul noptii auzi o voce, si ti se cere acelasi lucru care i s-a cerut lui Avraam. Ce-ai face...???
Avraam nu a pus intrebari si a ascultat de Domnul, si Dumnezeu l-a oprit la timp, pentru ca a vrut doar sa il puna la incercare.Ascultarea lui Avraam  a adus multe binecuvantari in viata lui.
"Îngerul Domnului a chemat a doua oară din ceruri pe Avraam te voi binecuvânta foarte mult şi-ţi voi înmulţi foarte mult sămânţa, şi anume: ca stelele cerului şi ca nisipul de pe ţărmul mării; şi sămânţa ta va stăpâni cetăţile vrăjmaşilor ei. Toate neamurile pământului vor fi binecuvântate în sămânţa ta, pentru că ai ascultat de porunca Mea!”
 Geneza 22:15-18
Pe Avraam, Dumnezu l-a incercat in  modul acesta, pentru noi insa are alte modalitati de a ne incerca.
Poate ca ti se cere sa lasi tot, sa lasi confortul unei case minunate si sa pleci intr-o tara departe, unde trebuie sa Il prezinti pe Isus, esti dispus...?
 Poate  vei dormi pe o rogojina si nu intr-un pat, poate vei fi nevoit sa te deplasezi cu bicicleta si nu intr-o masina  de lux, si exemplele pot continua....
Poate ca iti va cere sau imi va cere, chiar atunci cand ne asteptam cel mai putin.....
Ce facem.... raspundem chemarii, sau incercam si noi sa ii dam o mana de ajutor, incercam sa gasim un alt plan mai convenabil pentru noi si nu luam in seama ce zice Dumnezeu...?
Poate ca e momentul sa-L lasam pe Dumnezeu sa Isi faca treaba Lui, si noi sa ne facem treaba noastra, iar treaba noastra nu este decat ascultarea de EL.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu