Versetul zilei

30 decembrie 2013

Ai promis - ai implinit?

 Eclesiastul 5:4
Dacă ai făcut o juruinţă lui Dumnezeu, nu zăbovi s-o împlineşti, căci Lui nu-I plac cei fără minte; de aceea împlineşte juruinţa pe care ai făcut-o.


Mi s-au abatut ochii asupra acestui verset si cred ca tare bine este sa ne gandim fiecare in dreptul nostru cat priveste mesajul lui. Cred ca nimanui nu-i place ca cineva sa ne promita ceva si-apoi sa nu se tina de promisiune. Va place? Mie sincer, nu imi place ?
Daca noua oamenilor nu ne place acest lucru, cred ca suntem constienti ca lui Dumnezeu  nici atat nu Ii place !?
De multe ori din exces de zel sau in anumite situatii, facem promisiuni in fata oamenilor si mai mult, in fata lui Dumnezeu. In versetul de mai sus iata ca Scriptura ne spune ca lui Dumnezeu nu Ii plac acesti oameni, ba mai mult Ii numeste "fara minte".
Astazi traim intr-o societate in care cuvantul nu mai are nici o valoare. Promisiuni  peste promisiuni, insa din pacate nimeni sau hai sa nu generalizez, insa foarte multi care nu isi mai respecta propriul cuvant.Sunt atatea promisiuni incalcate...!!!
Sotul nu isi mai respecta juramantul dat, sotia la fel, copiii fac promisiuni parintilor si nu se tin de ele, parintii promit atatea lucruri copiilor si nu le respecta, in jur intalnim oameni, colegi, parlamentari, guvernanti, etc, care promit atatea lucruri, insa adeseori ne trezim in fata unor vorbe goale si fara valoare.
Trist este ca in noianul acesta de promisiuni incalcate se gasesc si promisiuni pe care le-am facut noi si nu le-am respectat.
In acest moment al cumpanei dintre ani, cred ca nu ar strica, ca fiecare dintre noi sa-si faca un "refresh"  memoriei si sa vedem cate lucruri am promis si nu le-am implinit.
Cred ca aceeasi importanta au si promisiunile facute atat in fata oamenilor, cat si in fata lui Dumnezeu.Poate ca nu te-ai grabit sa faci promisiuni in fata lui Dumnezeu, dar le-ai facut celor din jurul tau, lui Dumnezeu nu Ii plac nici aceste situatii.
Sunt lucruri pe care le-ai fagaduit si nu le-ai respectat?
Sunt promisiuni facute lui Dumnezeu si nu le-ai onorat?
Sunt atatea persoane care au trecut prin diferite situatii critice in viata, care in acele momente au spus, "Doamne daca ma ajuti, daca vei interveni, daca ma vindeci, daca imi faci, daca si daca...AM SA FAC, cutare sau cutare lucru..."
Te afli cumva printre ei? Ai facut oare astfel de promisiuni?
Omul, pe cat este de limitat si cu o memoria atat de mica, totusi nu uita cand cineva ii promite ceva si nu se tine de cuvant, oare Dumnezeu in maretia si intelepciunea Sa nu tine minte tot ceea ce i-am promis?
Nu am scris aceste randuri pentru a judeca pe cineva, in primul rand le-am scris pentru mine si pentru a aduce aminte tuturor, ca este momentul cel mai prielnic, acum in aceste momente de a ne aminti de promisiunile facute si neindeplinite. Daca am promis celor de langa noi si daca am promis ceva Domnului, cred ca este bine sa nu trecem in noul an fara a ne respecta promisiunea si cuvantul dat.
Ma rog, ca Dumnezeu sa ne ajute sa ne amintim toate promisiunile facute si sa putem  vedea cate am implinit si cate au ramas neonorate. 
Doamne ajuta-ne!
 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu