Versetul zilei

25 octombrie 2013

Iertarea deplina (5)



Poate pare destul de plictisitor sa citesti pagini intregi despre un subiect care poate parea pentru unii lipsit de importanta, un subiect care nu are un titlu pompos care sa te faca sa deschizi repede pagina, insa pentru cine este interesat sa calce pe urmele lui Isus si sa invete sa ierte deplin, este indicat sa citeasca, asa cum si eu imi doresc sa fac acelasi lucru.
 

Luand fiecare punct in parte al acestui capitol(vezi editorialul "iertarea deplina-4", vom afla despre modul in care putem sti ca am iertat deplin.

Nu  lasa pe nimeni sa afle ce a zis cineva despre tine sau ce ti-a  facut!
Cand Iosif s-a desoperit fratilor sai, el a scos pe toti din camera, 
"scoateti afara pe toata lumea"
Gen. 45:1
Iosif nu a vrut ca cineva sa afle ce i-au facut fratii sai.Poate ca noi am fi procedat invers, "Tineti minte ce mi-ati facut...? Nu v-a fost rusine...? Iata ca astazi sta in puterile mele sa va dau hrana sau nu...Dar pentru ca eu sunt"om extraordinar de credincios", am sa va ajut...." 
Oare nu asa am fi facut...?
Iosif nu a facut asa. El era un erou in Egipt si vroia ca si familia lui sa devina la fel ca si el, iar pentru a deveni si ei, s-a asigurat ca nu va auzi nimeni discutia lor. Aceasta este o dovada a iertarii depline.
Noi am fost iertati de pacate.Nimeni nu va stii niciodata ce am facut, pentru ca pacatele noastre au fost aruncate in marea uitarii.
Ps. 103:12
"...cât este de departe răsăritul de apus, atât de mult depărtează El fărădelegile noastre de la noi"
Fapte 3:
19
"Pocăiţi-vă, dar, şi întoarceţi-vă la Dumnezeu, pentru ca să vi se şteargă păcatele".
Isus ne-a iertat deplin si definitiv.
"El va avea iarăşi milă de noi, va călca în picioare nelegiuirile noastre, şi vei arunca în fundul mării toate păcatele lor"
Mica 7:19
Mi-a placut tare mult exemplul pe care l-a dat  Kendall.
"Imagineaza-ti ca pe un ecran imens, in fata intregii lumi, pacatele tale vor fi afisate rand pe rand, mii si mii si zeci de mii de pacate. Va trebui sa admiti acest lucru..."DA, este adevarat tot!".
Oare cum te vei simti? Tu care ai fost sigur ca Dumnezeu te-a iertat...!
Nu ai simti tradare din partea lui Dumnezeu?
Ori Dumnezeu nu va face acest lucru niciodata, odata ce ne-a iertat si am ramas pe deplin credinciosi LUI, NIMENI,NIMENI nu va afla ce am facut, NICIODATA."
 
Este minunat sa stim ca am fost iertati definitiv si neconditionat si mai mult de-atat NIMENI nu va afla ce am facut.
El ne-a iertat deplin, la fel suntem indemnati si noi sa facem!

Sa avem grija ca nimanui sa nu-i fie teama de noi sau sa fie intimidat de noi!
Cand Iosif s-a facut de cunoscut fratilor sai, nu a facut-o  cu un ton autoritar, ci cu lacrimi si mila.
Nu vroia ca fratilor sai sa le fie teama, desi putea sa o faca datorita statutului pe care-l avea Iosif acum.
Atunci cand inca mai persista in noi dorinta aceasta de intimidare si celor vinovati sa le fie teama de noi, fie ca avem dovezi despre ei sau alte lucruri, asta ne demonstreaza ca nu am iertat deplin. 
Romani 8:15
Şi voi n-aţi primit un duh de robie, ca să mai aveţi frică; ci aţi primit un duh de înfiere care ne face să strigăm: „Ava!, adică: Tată!”
Odata ce am fost iertati, Dumnezeu nu vrea sa ne fie frica de EL, pentru ca in dragoste nu este frica.

Sa dorim ca ei sa se ierte pe ei insisi si sa nu se simta vinovati!
Cand au venit fratii lui si s-a facut de cunoscut lor, el nu dorea ca ei sa fie mahniti din cauza a ceea ce i-au facut.In vers 5 din Geneza 45 scrie:
"Acum, nu vă întristaţi şi nu fiţi mâhniţi că m-aţi vândut ca să fiu adus aici, căci ca să vă scap viaţa m-a trimis Dumnezeu înaintea voastră.
Oricum ei se simteau rusinati de ceea ce au facut, mai avea sens ca si Iosif sa puna "paie pe foc"?
Offff, daca eram eu ce mustruluiala primeau....
Aceasta este diferenta dintre a ierta deplin sau doar amagirea ca am iertat.Tocmai de aceea am luat aceasta carte sa o citesc si ma rog ca Dumnezeu sa imi dea intelepciune sa o intelegsi sa o pun in practica vietii mele.
Iertarea spune Kendall, nu are nici o valoare emotionala pentru noi daca nu ne putem ierta pe noi insine

Sa-i lasam sa-si salveze reputatia!
A ingadui ca cel care ne-a gresit sa isi salveze reputatia este inca un pas facut de noi in vederea iertarii depline.
Dumnezeu m-a trimis înaintea voastră ca să vă rămână sămânţa vie în ţară şi ca să vă păstreze viaţa printr-o mare izbăvire. Aşa că nu voi m-aţi trimis aici, ci Dumnezeu;
Geneza 45:7-8/a
Este uimitor ce face Iosif. "Nu voi m-aţi trimis aici, ci Dumnezeu", este ca si cum ar zice Iosif....
"stati linistiti, si eu as fi facut la fel ca voi..."
Este foarte important sa ne vedem exact asa cum suntem. Vazandu-ne exact asa, vom recunoaste ca si noi suntem la fel de capabili de a face exact acelasi pacat. Daca nu l-am facut...este doar interventia harului lui Dumnezeu, slava LUI.

Sa-i protejam de cea mai mare frica a lor!
Intalnirea cu Iosif, cred ca le-a adus eliberarea aceea care apasa pe umerii lor.."vinovatia ca si-au vandut fratele"
Ori vazandu-l, s-au simtit extraordinar de usurati.Numai ca nu a durat mult bucuria si s-au gandit la intalnirea cu tatal lor.  Oare ce ii vor spune...?
Asta inseamna ca va trebui sa marturiseasca pacatul lor, tot ceea ce au facut....
Daca intalnirea cu Iosif a fost cum a fost...dar acum cred ca nici in ruptul capului nu si-ar fi dorit intalnirea cu tatal lor, in aceasta conjunctura in care se gaseau acuma.
Ce sa ii spuna....? "Stii tata, te-am mintit...! De fapt, Iosif traieste si trebuie sa mergi cu noi in Egipt, si mai sti ceva tata....e prim-ministru!"
Ori Iosif, deja anticipase frica lor, ca atare deja el le-a dat instructiunile ce sa spuna, si ce sa nu spuna.
Geneza 45:9-13 
Grăbiţi-vă de vă suiţi la tatăl meu şi spuneţi-i: „Aşa a vorbit fiul tău Iosif: „Dumnezeu m-a pus domn peste tot Egiptul; coboară-te la mine şi nu zăbovi!
 Vei locui în ţinutul Gosen şi vei fi lângă mine tu, fiii tăi şi fiii fiilor tăi, oile tale şi boii tăi şi tot ce este al tău.Acolo te voi hrăni, căci vor mai fi încă cinci ani de foamete; şi astfel nu vei pieri tu, casa ta şi tot ce este al tău.Voi vedeţi cu ochii voştri, şi fratele meu Beniamin vede cu ochii lui că eu însumi vă vorbesc. Istorisiţi tatălui meu toată slava pe care o am în Egipt şi tot ce aţi văzut; şi aduceţi aici cât mai curând pe tatăl meu.”
Oare daca fratii lor si-ar fi marturisit pacatul lor, asta nu aducea o si mai mare durere in sufletul tatalui lor?
Pacatul care este sub sangele Rascumparatorului, spune autorul, trebuie marturisit numai lui Dumnezeu!
Multi traiesc cu aceasta frica, ca se va afla ceea ce au facut sau ca vor fi parati ori santajati.
Sa nu uitam...nici noi nu suntem santajati de Dumnezeu, si ce bine este!
A tine pe cineva intr-o permanenta frica, amenintandu-l cu "Am sa te spun..."
va aduce repede mania lui Dumnezeu!

A ierta - sa ne fie un angajament pe viata!
A ierta, nu inseamna pe un anumit termen, ci faci legamant sa ierti pe totdeauna, toata viata.
Dupa ce tatal lor a murit, fratilor lui le era frica ca Iosif acum se va razbuna.
Geneza 50:15
Când au văzut fraţii lui Iosif că tatăl lor a murit, au zis: „Dacă va prinde Iosif ură pe noi şi ne va întoarce tot răul pe care i l-am făcut?”
Ori Iosif a plans cand a auzit ceea ce gandeau ei.
Cum puteau sa se indoiasca de el?
Ori el i-a iertat! I-a iertat si atunci i-a iertat si acum. Aceasta insemna iertare deplina! Sa ierti de fiecare data.
Sa iert azi pe cel ce mi-a gresit, sa-l iert maine, sa-l iert de fiecare data, pentru ca si eu sunt iertata in fiecare zi.

Sa ne rugam pentru ca ei(cei care ne-au gresit) sa fie binecuvantati!
Dar Eu vă spun: iubiţi pe vrăjmaşii voştri, binecuvântaţi pe cei ce vă blestemă, faceţi bine celor ce vă urăsc şi rugaţi-vă pentru cei ce vă asupresc şi vă prigonesc  
Matei 5:44
Cand vom reusi sa facem acest lucru, atunci inseamna ca am fost eliberati pe deplin de toata amaraciunea din suflet, de toata ranchiuna, de toata neiertarea.
Iertarea deplina spune Kendall, implica inca un element aditional, sa te rogi ca binecuvantarile lui Dumnezeu sa ploua peste vietile celor care ti-au gresit!
Cum putem stii daca am iertat deplin...?
Umbland in cele sapte principii ne vom apropia cat de cat de iertarea deplina!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu