Versetul zilei

22 octombrie 2013

Iertarea deplina (4)

Asa cum v-am spus, incepusem sa citesc o carte care sper eu, si ma rog Domnului, sa imi schimbe viata in special in acesta directie: IERTAREA.
 De fapt nu cred ca la intamplare mi-a fost inmanata sa o citesc.Recunosc ca eu una...am o carenta in aceasta directie si nu imi este greu sa recunosc acest lucru.Desi in sinea mea mi-am spus de fiecare data ca am iertat pe cei ce mi-au gresit, insa vreau sa fiu sigura ca i-am iertat deplin, si acest lucru ma poate ajuta Dumnezeu sa il fac, pentru ca imi doresc din toata inima  si nu vreau ca nimic sa intervina in destinatia spre care am plecat.
Profitand ca am  scapat putin de agitatia de la birou, m-am retras si am inceput ca imi continui cartea, (numai ca nu a durat mult si a fost nevoie sa ma opresc), asa ca abia acum seara am reusit sa termin ceea ce am inceput.
Daca am vazut in capitolele anterioare CE INSEAMNA si ce NU  INSEAMNA iertare deplina, astazi am inceput un alt capitol care ne invata,
"cum stim daca am iertat deplin"
Pe masura ce voi citi am sa incerc sa si scriu cateva ganduri din aceasta carte scrisa de pastorul R.T. KENDALL.

CUM POT STII DACA AM IERTAT DEPLIN ?

Unul dintre modelele biblice care ne arata ce inseamna iertarea deplina este IOSIF.
Am inceput sa recitesc istoria lui Iosif, si daca mergem in cartea Geneza cap.37 si citim in mod special cap. 45, vedem atitudinea lui Iosif in momentul confruntarii cu cei care i-au gresit.
Daca trebuia sa aibe vreun motiv cineva pentru toata nedreptatea care i s-a facut, IOSIF era acela cu siguranta.Avea toate motivele sa fie suparat si pe buna dreptate. Doua motive intemeiate avea Iosif:
urat, iar mai apoi vandut de fratii sai si aruncat in inchisoare, fiind nevinovat
Un alt motiv de suparare ar fi putut sa il aibe, chiar pe Dumnezeu.De ce..?
Pai nu Dumnezeu a ingaduit toata suferinta lui..?
Numai ca Iosif nu alege calea aceasta, pentru ca in cap 39, vers 9/b scrie:
 "Cum aş putea să fac eu un rău atât de mare şi să păcătuiesc împotriva lui Dumnezeu?”
Iata ca in ciuda suferintei prin care a trecut, in ciuda condamnarii pe care a primit-o, el ramane credincios lui Dumnezeu.
Aruncat in inchisoare alaturi de un paharnic si un pitar, Iosif ajunge si le interpreteaza visele.Nu trece mult, pitarul este spanzurat si paharnicul a fost repus in slujba imparatului asa cum talmacise Iosif visele.
Adeseori faptul ca Dumnezeu intarzie cu raspunsul la rugaciunile noastre, poate chiar nu-l primim, este chiar raspunsul din partea lui. Toate acestea fac parte din planul lui Dumnezeu, chiar si faptul ca nu ne raspunde.
Daca paharnicul intervenea pentru Iosif, asa cum il rugase Iosif, oare planul si voia lui Dumnezeu mai aveau loc?
Dumnezeu a ingaduit ca Iosif sa ajunga in inchisoare, pentru ca asa a fost voia Lui, acolo avea Iosif sa fie prelucrat, acolo a fost locul unde Iosif s-a eliberat de toata amaraciunea din inima, acolo Iosif a fost slefuit si pregatit.
Odata ce Iosif a fost transformat, abia atunci Dumnezeu l-a inaltat, si tot ceea ce Dumnezeu inalta, ramane inaltat.
Nu a durat mult timp si Iosif a fost pus in  cea mai mare functie dupa Potifar.A venit foametea, fratii lui au venit in Egipt dupa grau si au ajuns chiar la Iosif. Desi nu l-au recunoscut cine este, Iosif putea sa se razbune, pentru ca la drept vorbind avea toate motivele sa o faca, numai ca Iosif i-a  iertat, si nu i-a iertat doar la nivel declarativ, ci i-a iertat deplin si lacrimile lui au dovedit acest lucru.

Acum daca aplicam exemplul lui Iosif in viata noastra, am putea sa il luam exemplu.

Daca urmam cativa pasi putem avea aceasta siguranta ca am iertat deplin. 
  1. Sa nu lasam pe nimeni sa afle ce a zis cineva despre noi sau ce ne-a facut!
  2. Sa avem grija ca nimanui sa nu-i fie teama de noi sau sa fie intimidat de noi!
  3. Sa dorim ca ei sa se ierte pe ei insisi si sa nu se simta vinovati!
  4. Sa-i lasam sa-si salveze reputatia!
  5. Sa-i protejam de cea mai mare frica a lor!
  6. A ierta - sa ne fie un angajament pe viata!
  7. Sa ne rugam pentru ca ei(cei care ne-au gresit) sa fie binecuvantati!
La prima vedere, sincer pare cam greu de implinit toti acesti pasi, insa daca vom parcurge pas cu pas, inseamna ca am invatat ce este iertarea.
Pe masura ce voi citi, despre fiecare pas in parte, voi cauta sa scriu si pe blog, si ma rog ca atat eu cat si cei care veti citi aceste randuri, Dumnezeu sa faca o schimbare in vietile noastre, pentru ca eu sincer  am nevoie. Am nevoie sa iert deplin asa cum am fost si eu iertata.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu