Versetul zilei

7 martie 2013

EU SUNT SMOCHINUL

Mărturisesc că este-aşa cum scrie
Cuvântul adevărului de viaţă.
Sub raza Lui eu am primit povaţă.
Sub semnul Lui speranţa mea învie.

Şi am fost rând pe rând oaia pierdută
Fiul risipitor întors acas’
Am fost acel chemat şi eu în vie
Ca să lucrez în ultimul meu ceas.

Eu sunt acela ce-am primit talanţii
Stăpânului plecat în depărtare.
Eu sunt pământul roditor sau tare
Chemat ca să producă germinaţii.

Dar astăzi în parabola de viaţă
Sunt căutat să reprezint smochinul,
Şi recunoscător va fi străinul
De va găsi şi roade şi verdeaţă.

La umbra mea se va simţi răcoarea
Înţelegând un sens de existenţă.
Dar toată-nţelepciunea şi valoarea
Va sta în ale roadelor prezenţă

Şi după paşi le recunosc durerea
Şi după paşi le recunosc dorinţa
Şi ne-ai mustra atât de mult conştiinţa
De n-ar găsi la mine mângâierea.

Problema ce se pune e a vieţii
Şi foamea vieţii cine o alină?
Căci este numai drept când trec drumeţii
Să ceară pace, dragoste şi milă.

Interesant şi ce surpriză, Doamne,
Chiar Tu păşeşti pe drumul acesta dur?
Tu, care m-ai sădit, mi-ai dat contur
Şi Ţie, Doamne-ţi este astăzi foame?

Tu, suflete, de lângă drum de vină
Sădit să reprezinţi lumina vieţii
Să ştii că toţi aşteaptă de la tine
Roade de pace, dragoste şi milă.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu