Versetul zilei

14 decembrie 2012

Cautati intelepciunea !

Inainte de a servi cina, vroiam sa citesc cateva cuvinte din partea lui Dumnezeu. Am deschis o carte, si ochii sau abatut asupra unui citat.
" Un pesimist vede tunelul, un optimist vede lumina de la capatul tunelului, iar realistul vede tunelul, vede lumina de la capatul tunelului...dar vede si tunelul urmator"
Ca fiecare..am stat si m-am gandit cateva secunde...din ce categorie fac parte.
De-atatea ori am avut momente cand am fost si noi, asemeni pesimistului. Adeseori, in  mijlocul problemelor nu am vazut decat dimensiunea lor, sau  poate am indraznit asemeni optimistului sa speram ca exista undeva o rezolvare  pentru problemele noastre.Dar conform Scripturii, un om intelept priveste viata cat se poate de real. Traim astazi  zile care sunt din ce in ce mai grele, si am fi poate prea naivi sa gandim ca  lucrurile merg spre bine si ca viitorul e "roz".
De fapt...merg spre bine dintr-un anumit punct de vedere: "VINE DOMNUL "
Daca vrem sa fim realisti, trebuie sa privim viata cu adevaratele ei probleme si sa invatam sa fim pregatiti in fata acestor probleme. In fata durerilor, in fata bolii, a pierderilor celor dragi, in fata  rautatii si ipocriziei care ne inconjoara, a egoismului celor de langa noi, a invidiei, a raului care isi face cuib tot mai adanc in mintea omeneasca si a  pacatului care  parca a pus stapanire pe cat mai multi...intr-un cuvant sa privim si sa acceptam viata, cu toate caile ei intortocheate.Sa aceptam si sa invatam  ca exista in viata aceasta multe intrebari la care nu vom primi raspuns, ca trebuie sa cerem intelepciune sa stim sa trecem biruitori prin ele, ba mai mult sa fim pregatiti a face fata si in asa zisele"tuneluri" care ne ne vor iesi in cale.
Insasi cautarea intelepciunii este o dovada a atitudinii noastre realiste.
Cel mai important este să ştii să alegi ce este cel mai important!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu