Versetul zilei

21 august 2012

Moise un lider demn de urmat !

   Asa cum am spus mai devreme, daca timpul imi va permite azi la birou, voi incerca sa privesc la omul lui Dumnezeu MOISE, si slava Domnului ca imi creeaza si acest timp de care am nevoie.
   Dumnezeu l-a facut lider peste popor si vad in acest om toate calitatile pe care ar trebuie sa le aibe un lider....si neaparat doar un lider, ci toti acei care vor sa traiasca o viata in dependenta de Dumnezeu.
Cap. 34 din Exod descrie cel mai bine caracteristicile acestui lider.Daca il citim cu atentie, si va rog sa il cititi ca sa puteti vedea exact cum este descris.
  1) Pregatit pentru a veni inaintea Domnului: vers.1 "fii pregatit dis de dimineata"
  2) Pregatit pentru a asculta: vers.2 "...sa stai acolo inaintea Mea"
  3) Acceptarea unei intalniri intime cu Dumnezeu: vers. 3 "....nimeni sa nu se suie cu tine"
  4) Experienta prezentei lui Dumnezeu:vers.5 " Domnul s-a pogorat intr-un nor, a stat langa el acolo"
  5) Pregatit pentru inchinare: vers.8 " indata Moise s-a plecat pana la pamant si s-a inchinat"
  6) Moise un adevarat mijlocitor pentru poporul sau: vers.9 "Doamne ....iarta-ne faradelegile si  pacatele noastre..."
  7) De la vers.10-28 sunt trasate toate instructiunile de Dumnezeu, iar Moise ia aminte la ele.
  8) In vers. 30, vedem  transformarea pe care o face prezenta lui Dumnezeu: "...pielea fetei lui  stralucea"
  9) In vers. 31 si 32 vedem  rolul lui Moise ca lider care negociaza si la randul lui transmite poporului sau tot ce i-a comunicat Dumnezeu: "...le-a dat toate poruncile pe care le primise de la Domnul pe  muntele  Sinai "
10) Vers.27 arata ascultarea si dedicarea Lui fata de Domnul: "...scrieti cuvintele acestea, caci pe  temeiul acestor cuvinte inchei legamant cu tine... "

Ma intreb, cati lideri din ziua de azi....sunt asemanatori lui Moise?

Un comentariu:

  1. Ohhhhhh,
    m-am indragostit de Moise pe cand il studiam:D.

    Acum e timpul lui Isaia ;))

    RăspundețiȘtergere