Versetul zilei

14 ianuarie 2011

Eu n-am sa te las...!!!!

"Sunt vremi când temeliile se surpă
Şi stâlpii lumii noastre’s clătinaţi.
Când înălţimile noastre se uzurpă
Şi ne simţim aproape derutaţi.

Când tot ce am clădit prin ani, cu osteneală,
Vedem cum într-o clipă-i prăbuşit.
Şi ne-întrebăm atunci cu îndoială:
Ce poate face cel neprihănit?

Sunt vremi când se dezlanţuie furtuna,
Şi noi privim în negură năuci -
Când frigul şi căldura sunt tot una
Şi-n jurul nostru mişună năluci.

Sunt vremi când vezi că totul se destramă
Şi vise şi nădejdi şi ideal;
Iar tu eşti cel mai nebăgat în seamă
Tu, preţiosul lumii capital...

Sunt vremi, sunt vremi, ce vremi o, Doamne Sfinte!
Când nu mai vrei nimic, când nu mai poţi,
Când mintea nu găseşte nici cuvinte
Iar de găseşte, nu poţi să le scoţi.

Atunci când suferinţa-i permanentă
Şi nu găseşti ieşire spre liman,
Un strop din marea lumii imanentă
Când nu mai ai nici forţă, nici elan,

Atunci Te intrebăm A Tot Stăpâne:
Şi-un sfat, noi de la Tine vrem.
Să te-ntrebăm, atât ne mai rămâne
Şi-al Tău Cuvânt umili îl aşteptăm.

Tu ne răspunzi atunci cu duioşie:
Copiii mei, Eu încă sunt pe Tron,
Nu tremuraţi în vreme de urgie
Şi nu vă-nspăimantaţi de nici un zvon.

Şi chiar de s-ar mişca în mări pamântul,
Al lumii stâlpi tot Eu îi întăresc!
Aşa mi-am dat din veşnicii Cuvântul
Şi acum Eu pentru voi îl împlinesc!

Eu mustru marea, vânturi şi talazuri
Şi toate se supun şi se opresc.
În aspre încercări şi în necazuri
Eu sunt cu voi, Eu nu va părăsesc!"

(Sunt vremi, Petru Dugulescu)
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu